PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 58 | 181--191
Tytuł artykułu

Mierniki klienta w strategicznej karcie wyników w portach morskich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Measures in Balanced Scorecard in Seaports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono organizację systemu kontroli finansów. Tematyka artykułu dotyczy modelu systemu wczesnego. Celem artykułu jest przedstawienie roli mierników w perspektywie klienta strategicznej karty wyników w portach morskich. W gospodarce rynkowej osiąganie celów finansowych nie jest możliwe bez uwzględnienia wymagań i oczekiwań klientów. Aby port morski mógł zrealizować zamierzone cele i osiągnąć zadowalające wyniki finansowe powinien zidentyfikować potrzeby i oczekiwania swoich kontrahentów. Perspektywa klienta strategicznej karty wyników pozwala na identyfikacje docelowych klientów i segmentów rynku oraz przypisuje odpowiednie mierniki, z których najważniejsze to: udział w rynku, satysfakcja klientów i ich rentowność. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article presents the role of measurement in the Client perspective of the Balanced Scorecard of seaports. In the market economy achieving financial goals is not possible without taking into account the requirements and expectations of customers. In order to realize the intended objectives and acquire satisfactory financial results, seaports should identify the needs and expectations of its business partners. Customer focus in the balanced scorecard allows for the identification of targeted customers and segments of the market. It also assigns appropriate measures, of which the most important are: involvement in the market, cus-tomer satisfaction and their profitability. (original abstract)
Twórcy
  • Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA
Bibliografia
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2006), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategie na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Karmańska A. (2006), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Kozarkiewicz A. (2007), Wartość dla klienta we współczesnej rachunkowości zarządczej, w: "Monitor Rachun-kowości i Finansów" nr 5.
  • Sobańska I. (2010), Rachunkowość zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne, Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Świderska G.K. (2010), Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza, Difin, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 roku o portach i przystaniach morskich, DzU 1997, nr 9, poz. 44, z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240325

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.