PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 12 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: w kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej. T. 1 | 24--31
Tytuł artykułu

Strategie marketingowe organizacji wielkopowierzchniowych w Polsce a budowa relacji z rynkiem na przykładzie sieci Tesco

Warianty tytułu
The Marketing Strategies of Large Stores in Poland and Building Customer Relations on the Example of Tesco
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zakres przedmiotowy artykułu stanowią działania związane z planowaniem strategii działania typowych dla organizacji wielkopowierzchniowych. Celem artykułu jest identyfikacja działań związanych z planowaniem strategii marketingowych organizacji wielkopowierzchniowych w Polsce na potrzeby budowy relacji z rynkiem docelowym. Dla weryfikacji założenia artykułu i realizacji założonego w nim celu, posłużono się metodą case-study gdzie za wzorzec, najlepszą praktykę gospodarczą przyjęto sieć Tesco, działającą w skali międzynarodowej. Pozwoliło to na obserwację działań typowych dla planowania strategii w skali globalnej oraz jej dopasowywania do warunków lokalnych, w tym przypadku rynku polskiego(abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on the issues that refer to the mechanisms and grounds of developing the marketing strategies of large selling area chain stores. These companies are operating in more difficult market conditions then even before. The thesis of this paper is to show that the application of marketing strategy (especially each marketing tool, which is used by them) is critical to their future in the competitive market. The purpose of the present article is to identify marketing strategies used by large selling area subjects in Poland for developing relations with target market, as well as to show their theoretical grounds of developing. Tesco in used as an example here.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Domański T., Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa 2005.
  • Szulce H., Struktury i strategie w handlu. PWE, Warszawa 1998.
  • Zarządzanie marketingowe. Istota Koncepcje Problematyka. Podstawy zarządzania marketingowego. Red. L.Żabiński. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1998.
  • Rószkiewicz M., Wokół paradygmatu behawioralnego zachowań ekonomicznych. Marketing i Rynek 2006, nr 9, s. 2.
  • www.tesco.pl
  • Ranking największych pięciuset przedsiębiorstw działających w Polsce. Rzeczpospolita z dnia 26.04.2006.
  • Ranking największych pięciuset przedsiębiorstw działających w Polsce. Polityka z dnia 22.04.2006.
  • Styczek D., Hiper będzie super. Ozon 2006 nr 27 (64), s. 22-25.
  • www.hipermarkety.republika.pl
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1998.
  • Globalne, czyli takie same. Handel 2005 nr 2, s. 18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240339

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.