PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 74--83
Tytuł artykułu

Wybrane czynniki kształtowania jakości i satysfakcji konsumentów w usługach gastronomicznych

Warianty tytułu
Selected Factors of Quality Mould and Customer's Satisfaction in Catering Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój usług gastronomicznych i wzrost ich znaczenia w ogólnym systemie żywienia ludności w Polsce wymusza na usługodawcach potrzebę szerokich działań projakościowych stanowiących istotne narzędzie kształtowania satysfakcji klientów gastronomii i konkurencyjności rynkowej. Dostosowanie oferty usługowej zakładów gastronomicznych do potrzeb i oczekiwań konsumentów i jej jakość ciągle budzi wiele zastrzeżeń ze strony tych ostatnich. Przyczyny tego w znacznej mierze wydają się związane są z brakiem świadomości usługodawców co do rodzaju i istotności czynników kształtujących jakość oraz satysfakcję klientów placówek gastronomicznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the analysis of selected factors that determine the quality level of services in catering. Dynamic development of catering services and the increase of its importance in the general catering system in Poland force the contractors to undertake the wide range of activities in aid of the quality, which represent the important tool for moulding of the customers' satisfaction and market competitiveness. The adaptation of catering services to the customers' needs and expectations as well as its quality still arouse number of reservations from the last ones. The reasons are in large measure connected with the lack of contractors' awareness of the kind and importance of the factors that mould the quality and customers' satisfaction in catering. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
74--83
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Antonides, G., Raaij, W.F. van, 2003, Zachowania konsumenta, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Barth, K., Theis, H.J, 1998, Hotel-Marketing: Strategien Mix, Planung, Kontrolle, Gabler Verlag, GmbH, Wiesbaden.
  • Horovitz, J., 2006, Strategia obsługi klienta, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Mazur, J., 2002, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa.
  • Pałaszewska-Reindl, T., 2006, Problemy konsumpcji i konsumentów - ważna dziedzina badań ekonomicznych, Handel Wewnętrzny, Oficyna Wydawnicza A&Z, Warszawa.
  • Payne, A., 2002, Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sala, J., 2010, Marketing w gastronomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sniśćák, V., 1997, Sluźby a cestovny ruch, VE, Bratislava.
  • Zabrocki, R., 2008, Dostosowanie portfela produktów gastronomii polskiej do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240557

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.