PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 98--109
Tytuł artykułu

Znaczenie targów dla polskiej branży gastronomicznej na początku XXI stulecia

Warianty tytułu
The Importance of the Fair for the Catering Trade in Early 21st Century
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie roli uczestnictwa w targach dla polskiej gastronomii we współczesnych warunkach rynkowych. Zaprezentowano wpływ kryzysu ekonomicznego XXI wieku na działalność placówek gastronomicznych w Polsce. Zidentyfikowano czynniki kształtujące obecną i przyszłą sytuację branży gastronomicznej w naszym kraju. Pokreślono znaczenie targów gastronomicznych jako narzędzia komunikacji z rynkiem nabywców i kontrahentów oraz jako formy dystrybucji oferty. Teoretyczne rozważania zweryfikowano empirycznie, wykorzystując wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród wystawców Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EUROGASTRO Warszawa 2012. Udowodniono, że udział w branżowych imprezach targowych przynosi przedsiębiorcom rozliczne korzyści, zdecydowanie większe niż wiążące się z tym koszty, tj. dostarcza pewnej wartości dodanej. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to show the role of participation in the fair for Polish catering trade operating in modem market conditions. The influence of the 21st century economic crisis over the activity of catering facilities in Poland was presented. The factors shaping current and future situation of catering sector in our country were identified. The authors emphasised the importance of the catering fair as means of communication with the market of buyers and contractors and also as a form of distribution of the offer. Theoretical considerations were verified empirically with the use of the results of a questionnaire survey carried out among the exhibitors of the International Food Service Trade Fair EuroGastro, Warsaw 2012. It was proved that the participation in sector fair events brings numerous benefits, which exceed the costs borne, i.e. it brings certain added value. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
98--109
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Everett, S., Aitchison, C., 2008, The Role of Food Tourism in Sustaining Regional Identity: a Case Study of Cornwall, South West England, Journal of Sustainable Tourism, vol. 16, no. 2.
  • Gołembski, G., 2011, Kryzys w gospodarce światowej i jego wpływ na rynek usług turystycznych w Polsce, w: Gotowt-Jeziorska, A., Łopaciński, K. (red.), Turystyka w Polsce w okresie kryzysu, Polskie Stowarzyszenie Turystyki, Warszawa.
  • Henderson, J.C., 2009, Food Tourism reviewed, British Food Journal, vol. 111, no. 4.
  • Kim, Y.G., Eves, A., Scarles, C., 2009, Building a Model of Local Food consumption on Trips and Holidays: a Grounded Approach, International Journal of Hospitality Management, Vol. 28, no. 3.
  • Knowles, T., 2001, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kobielska, Z., 2010, HoReCa - skutki odłożone w czasie, Fresh & Cool Market, nr 3.
  • Lang, T., Caraher, M., 2001, Is There a Culinary Skills Transition? Data and Debate from the UK about Changes in Cooking Culture, Journal of the Home Economics Institute of Australia, vol. 8, no. 2, s. 2-14.
  • Łaciak, J., 2011, Krajowe i zagraniczne wyjazdy Polaków w 2010 roku, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • Niemczyk, A., Seweryn, R., 2010, Uczestnictwo w targach turystycznych jako czynnik aktywizacji obszarów recepcji, Acta Scientiarum Polonorum, seria: Oeconomia, nr 9 (4).
  • Niemczyk, A., Seweryn, R., 2011, Przyjazdy turystów amerykańskich do Krakowa w obliczu kryzysu gospodarczego, w: Gotowt-Jeziorska, A., Łopaciński, K. (red.), Turystyka w Polsce w okresie kryzysu, Polskie Stowarzyszenie Turystyki, Warszawa.
  • Owczarek, A., 2008, Targi na sprzedaż, Rynek Turystyczny, nr 7.
  • Potrzeby i problemy małych i średnich firm branży HoReCa w zakresie rozwoju kompetencji. Raport polski, 2011, Europejski model strategicznego zarządzania kompetencjami w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora turystycznego, Kraków.
  • Richards, G., 2002, Gastronomy: an Essential Ingredient in Tourism Production and Consumption?, w: Hjalager, A.M., Richards, G.(eds.), Tourism and Gastronomy, Routledge, London.
  • Rynek HoReCa w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2010,2009, PMR Publication, Kraków.
  • Rynek HoReCa w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013,2011, PMR Publication, Kraków.
  • Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014,2012, PMR Publication, Kraków.
  • Scarpato, R., 2002, Gastronomy as a Tourist Product: the Perspective of Gastronomy Studies, w: Hjalager, A.M., Richards, G. (eds.), Tourism and Gastronomy, Routledge, London.
  • Seweryn, R., 2010, Konkurencyjność Krakowa na rynku turystycznym w okresie kryzysu (napodstawie wyników badań ruchu turystycznego), w: Sala, J. (red.), Konkurencyjność miast i regionów na globalnym rynku turystycznym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Seweryn, R., 2011, Targi turystyczne jako nośnik korzyści dla klienta-turysty, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 157, w: Rapacz, A. (red.), Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, Wydawnictwo Naukowe UE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Szafrański, A., 2008, Na targach najważniejsze są spotkania, Rynek Turystyczny, nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240649

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.