PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 1, cz. 3 | 85--94
Tytuł artykułu

Odpowiedzialne zarządzanie łańcuchami dostaw w warunkach internacjonalizacji przedsiębiorstwa na przykładzie Indii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Responsible Management of the Supply Chain Within the Conditions Of Enterprise's Internationalization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu była ocena wpływu internacjonalizacji przedsiębiorstw na możliwość realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, w ramach odpowiedzialnego zarządzania łańcuchami dostaw. Tłem rozważań była analiza tak odmiennego kulturowo od cywilizacji Zachodu kraju jakim są Indie. W pierwszej części opracowania naświetlono istotę internacjonalizacji, przedstawiono definicje oraz etapy tegoż procesu. Część druga artykułu podejmuje próbę odpowiedzi na następujące pytania: Czy właściwe jest oczekiwanie pełnej odpowiedzialności od niezależnych prawnie i ekonomicznie dostawców? Czy możliwe jest skuteczne egzekwowanie tej odpowiedzialności? Czy faktycznie standardy zachodnie mają wymiar uniwersalny i mogą stanowić drogowskaz moralny dla przedstawicieli cywilizacji hinduistycznej? (abstrakt oryginalny)
EN
The main purpose of this article is to make an assessment of the influence of enterprise's internationalization on realization and accomplishments of CSR concept with in the responsible management of supply chain. India and Hindu environment, such different from the Western culture, has been chosen as and background for the studies and analysis. First part of the article provides the definition of the internationalization and then presents its different levels. In the second part author tries to answer some questions connected with the responsibility and Western standards and their application among Hindu companies. (original abstract)
Rocznik
Strony
85--94
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Amaeshi K.M., Osuji O.K., Nnodim P., (2008), Corporate Social Responsibility in Supply Chains of Global Brands: A Boundaryless Responsibility? Clarifications, Exceptions and Implications, "Journal of Business Ethics" nr 81.
  • Brammer S., Williams G., Zinkin J. (2007), Religion and Attitudes to Corporate Social Responsibility in a Large Cross - Country Sample, "Journal of Business Ethics" nr 71.
  • Buckley A. (2002), Inwestycje zagraniczne. Składniki wartości i ocena, PWN, Warszawa.
  • Crane A., Matten D. (2004), Business Ethics: A European Perspective - Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization, Wyd. Oxford university Press, Oxford.
  • Griffin R., Pustay M. (1996), International Business, Addison Wesley Publications, Nowy Jork.
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Indyjski_Kongres_Narodowy.
  • Kłodkowski P. (2002), O iluzji wartości uniwersalnych, "Znak" nr 560.
  • Luostarinen R.K., Hellman H. (1993), Internationalization Process and Strategies of Finnish Family Enterprise, w: Virtanen M.(ed.) Proceedings of the Conference on the Development, Ministry of Trade and Industry, Studies and Raports nr 59.
  • Mierzwa M. (2007), Chiny i Indie w procesie globalizacji. potencjalne konsekwencje dla polski, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.
  • Nowakowski M.K. (1999), Wprowadzenie do zarządzania międzynarodowego, Difin, Warszawa.
  • Prawa człowieka w odniesieniu do dalitów w Indiach, Rezolucja Parlamentu Europejskiego P6_TA (2007)0016, http://www.europarl.europa.eu.
  • Tablice historyczne (1996), Adamantan, Warszawa.
  • Welch L.S., Luostarinen R.K.(1988), Internationalization: Evolution of a Concept, "Journal of General Management" nr 14 (2).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.