PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 120--130
Tytuł artykułu

Kryteria wyboru lokali gastronomicznych świadczących usługi w centrach handlowych

Warianty tytułu
Selection Factors of Catering Objects at Shopping Centers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeprowadzone badania miały charakter ankietowy. Badania przeprowadzano wśród 100 osób deklarujących korzystanie z usług gastronomicznych na terenie centrów handlowych. Otrzymane wyniki wykazały, że z gastronomii w centrach handlowych, I korzystają przede wszystkim osoby robiące zakupy na terenie tego obiektu. Ponad jedna j trzecia respondentów (35%) korzysta z usług gastronomicznych w centrach handlowych kilka razy w miesiącu. Ankietowani wskazali, że korzystanie z usług gastronomicznych , w centrach handlowych jest wygodne oraz serwowane produkty są smaczne. Jednocześnie respondenci mają świadomość, że oferowana w tych lokalach żywość jest "niezdrowa". Najbardziej istotnymi czynnikami, mającymi wpływ na wybór lokalu gastronomicznego, okazały się: smak (97%), oferta potraw (84%) oraz poziom cen (83%). Duże znaczenie dla klientów mają także usługi dodatkowe, np.: możliwość płatności kartą (69%). (abstrakt oryginalny)
EN
Conducted studies was nature of the survey. The survey carried out among 100 people who declare using the catering services in shopping centers. On the basis of realized research it is found that the main opportunity to use the gastronomy in the shopping center is doing shopping there. More than a third of respondents (35%) use the catering services in shopping malls several times a month. Respondents indicated that the use of catering services in shopping centers are convenient and served products are tasty. At the same time, they are aware that served food products are unhealthy. The most important factors when customers choosing a catering facility are: taste (97%), the offer of food (84%) and prices (83%). Important to customers are also additional services, such as: the possibility of card payments (69%). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
120--130
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Badanie polskiego rynku restauracji sieciowych - bieżąca sytuacja i perspektywy rozwoju, 2009, [online] http://www.research-pmr.com, [dostęp: 6.09.2011].
  • Bilska, B., 2000, Zachowania młodych konsumentów w zakresie korzystania z usług zakładów gastronomicznych typu fast food, w: Gutkowska, K., Ozimek, I. (red.), Konsument żywności i jego zachowania rynkowe, Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Warszawa 12-13.10.2000, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • Boruc, R., 2006, Lunch w hipermarkecie, Poradnik Restauratora, nr 11.
  • Czamiecka-Skubina, E., Pietrak, D., 2011, Zachowania konsumentów i ich preferencje na rynku usług gastronomicznych, w: Kołożyn-Krajewska, D., Dolatowski, J. (red.), Jakość usług turystycznych i żywieniowych, Polskie Towarzystwo Technologów Żywności, Częstochowa.
  • Jeżewska-Zychowicza, M., Gajda, R., 2011, Świadomość zagrożeń związanych z ofertą gastronomiczną wśród młodych turystów, w: Kołożyn-Krajewska, D., Dolatowski, J. (red.), Jakość usług turystycznych i żywieniowych, Polskie Towarzystwo Technologów Żywności, Częstochowa.
  • Kowalczuk, I., Wyrębiak, M., 2001, Jacy są amatorzy szybkiej żywności, Food Service, t. 8,5.
  • Kowalczuk, I., 2010, Oferta usługowa, a oczekiwania konsumentów na rynku usług w: Kołożyn-Krajewska, D., Dolatowski, J. (red.), Jakość usług turystycznych i żywieniowych, Polskie Towarzystwo Technologów Żywności, Częstochowa.
  • Levytska, G., 2010, Usługi gastronomiczne w centrach handlowych a zaspokajanie potrzeb żywieniowych, praca doktorska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • Levytska, G., 2011, Usługi gastronomiczne - znaczenie i tendencje rozwoju, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • Nowak, M., Trziszka, T., Otto, J., 2008, Pozycja jakości posiłków wśród czynników kształtujących preferencje nabywców usług gastronomicznych, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, vol. 3 (58), s. 132-140.
  • Pradelska, N., 2010, Gastronomiczny tenant mix, Shopping Center Poland, t. 6, 7-9.
  • Rosa, M., 2011, Rozwój gastronomii w Polsce, w: Raport 2011. Rynek gastronomiczny w Polsce, [online] http://www.horecanet.pl, [dostęp: 5.09.2011].
  • Spiel, J., Januszewska, K.M., Borowski, J., 2011, Jakość usług gastronomicznych na Warmii i Mazurach, w: Kołożyn-Krajewska, D., Dolatowski, J. (red.), Jakość usług turystycznych i żywieniowych, Polskie Towarzystwo Technologów Żywności, Częstochowa.
  • Wieczorek, A., 2005, Miejsce pewnego sukcesu, w: Raport: Rynek usług gastronomicznych w Polsce w 2005, BROG, Warszawa.
  • Wierzbicka, E., Stosio, A., 2007, Spożycie produktów typu fast food przez wybraną grupę młodzieży szkolnej z rejonu Warszawy, Żywienie Człowieka i Metabolizm, t. 34, 1/2.
  • Witek, J., Nermend, K., 2008, Zachowania konsumentów w świetle badań ankietowych i symulacyjnych. Analiza porównawcza, Wydawnictwo Zapol, Szczecin.
  • Zabrocki, R., Babicz-Zielińska, E., 2003, Czynniki wpływające na wybór i ocenę jakości usług żywieniowych, Żywienie Człowieka i Metabolizm, t. 30, 1-2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.