PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Procesy przemian przemysłu i usług w wybranych krajach = Processes of Transformation of Industry and Services in Selected Countries | 201--204
Tytuł artykułu

Advertising and Business Image : the Russian Specificity

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Unfortunately, it is otherwise in Russia - for a variety of reasons. Therefore, the image of business as a whole in this country is extremely low. First on the list of these reasons is the inertia of mass consciousness. Throughout several generations, the spirit of unacceptability of market relations has been brought up. The second reason is the behaviour of domestic businessmen, resulting in the negative image of entrepreneurship. The third is a certain selectivity of Russian mass media as to the activity of domestic businessmen, which supports the widespread prejudice that private business is a "dirty thing". Surely, in the existing circumstances we shouldn't ignore the factor of unfair competitive struggle and the so called anti-PR. And the fourth reason is a kind of "illiteracy" of Russian businessmen, expressed in the absence of any recognition of social responsibility before the consumer, and in ignoring the severe social situation in the society. (original abstract)
Wizerunek Rosji, jako państwa z różnych powodów jest niekorzystny w międzynarodowym przekazie. Stąd też i obraz rodzimych firm jako całości, jest też nie najlepszy. Powodów jest wiele. Brak tradycji zachowań wolnorynkowych, czy też nadmierne przywiązanie do narodowych tradycji zniekształca obraz przedsiębiorczości rosyjskiej. Kolejny powód to pewna selektywność informacyjna rosyjskich mediów, czego wynikiem jest negatywne postrzeganie prywatnej firmy czy działalności gospodarczej. I jako ostatni warto wymienić nie uznawanie przez rosyjskich biznesmenów, odpowiedzialności społecznej przed konsumentami, przy jednoczesnym ignorowaniu ciężkiej sytuacji społecznej tych ostatnich.
Twórcy
  • Irkutsk State Technical University, Russia
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241017

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.