PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 9 | 24--32
Tytuł artykułu

Marketing sąsiedztwa - stosowanie metod komunikacji mobilnej w działaniach marketingowych

Warianty tytułu
Proximity Marketing - Treatment of Mobile Communication Method into Marketing Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie technologii komunikacji mobilnej i uzasadnienie jej przydatności do wykorzystania w działaniach marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów, jak: promocja, dystrybucja oraz badania marketingowe. Odwołując się do definicji, uwarunkowań technologicznych oraz wynikających z nich ograniczeń i zagrożeń, autorzy starają się przybliżyć zagadnienie marketingu sąsiedztwa oraz zaprezentować możliwe zastosowania tego nowoczesnego rodzaju marketingu. Tym samym, artykuł ma na celu podkreślenie wagi wpływu technologii infomatycznych na dynamiczny postęp marketingu i możliwe kierunki jego rozwoju, co wynika, jak konstatują autorzy, z niewielkiej kosztochłonności operacyjnej, swobody doboru treści i form, jakie daje nadawcom oraz atrakcyjności i użyteczności, wpływającej na jej akceptację przez klientów i przedsiębiorców. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to describe mobile communication technology and present its effectiveness for marketing activities. In particular the article is focused on the areas of promotion, distribution and market research. Authors aim to show how proximity marketing can be implemented, looking closely at its definition, its technological issues, and its limitations. Therefore the article is meant to emphasize the importance of how the development of IT affects the dynamic process of marketing and its evolution. Authors are aware of how vital operational cost effectiveness and ease of content selection is for providers, plus how the importance of how it must look good, be easy to use and offer value for the end user. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Bluepod Media Worldwide Limited
Bibliografia
  • D.C. Jain, S. Maesincee, P. Kotler, Marketing nie stoi w miejscu. Nowe spojrzenie na zyski, wzrost i odnowę, Placet, Warszawa 2002, s. 50.
  • G.R. Schornack, C.E. Beck, Wireless Technologies for Marketing and Management Professionals, "Journal of Applied Business Research" 2008, No. 4.
  • K.L. Hui, P.Y.K. Chau, Classyfying Digital Products, "Communication of the ACM" 2002, No. 6.
  • E. Fedorowicz, Reklamowa kanibalizacja mediów tradycyjnych przez Internet, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  • J. Kamiński, Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  • S. Yin Lam, J. Chiang, A. Parasuraman, The Effects of the Dimensions of Technology Readiness on Technology Acceptance. An Empirical Analysis, "Journal of Interactive Marketing" 2008, No. 4.
  • R. Szulc, P. Ciszewski, Wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2011, nr 236.
  • E. Haines, Brand Activation and ROI Using Bluetooth Proximity Marketing Solutions in Event Sponsorship, "Journal of Sponsorship" 2008, No. 1.
  • A. Spiker, M. Brettel, Effectiveness of Online Advertising Channels. A Price-level-dependent Analysis, "Journal of Marketing Management" 2010, No. 3-4.
  • S. Figiel, R. Szulc, Zagadnienie skuteczności i efektywności działań marketingowych. W: Szanse i wyzwania współczesnego marketingu, W. Deluga i J. Chotkowski (red.), PTE, Koszalin 2006, s. 65-74.
  • K. Lehnert, B.D. Till, B.D. Carlson, Creativity and Repetition. Consumer Recall and Wearout, AMA Summer Educators' Conference Proceedings, American Marketing Association 2011.
  • K.E. Jocz, J. Quelch, Marketing w czasie kryzysu: praktyczne rady, "Harvard Business Review Polska" 2009, nr 75.
  • D. Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage Books, New York 1985, s. 167-172.
  • E.V. Karniouchina, C. Uslay, G. Ernburg, Do Marketing Media Have a Life Cycle? The Case of Product Placement in Movies, "Journal of Marketing" 2011, May.
  • F.D. Davis, Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology, "MIS Quarterly" 1989, No. 3.
  • www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-38160.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.