PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 141--151
Tytuł artykułu

Bariery i ograniczenia współpracy pomiędzy sektorem usług żywieniowych a producentami rolnymi - perspektywa przedstawicieli gastronomii

Warianty tytułu
Direct Cooperation Between Foodservice Industry and Farms - Barriers and Limitations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących barier i ograniczeń wzajemnej współpracy pomiędzy sektorem usług żywieniowych, reprezentowanym przez jednostki restauratorów, a producentami rolnymi. Obecnie mała popularność krótkiego łańcucha dostaw do gastronomii może być wynikiem istnienia wielu barier, które utrudniają wzajemne powiązania lub stwarzają obawy ze strony nabywców. Wyniki badań pokazały, że potencjalnych barier i ograniczeń zaopatrywania się, np. restauracji bezpośrednio w gospodarstwie producenta, jest wiele, a dotyczą one przede wszystkim: sezonowości produkcji, wrażliwości na warunki atmosferyczne, wąskiego asortymentu, ograniczeń polityczno-prawnych związanych m.in. z brakiem możliwości wystawiania faktur, brakiem certyfikacji czy niedostatecznej organizacji struktury sprzedaży. Istotną barierą okazuje się także niewystarczająca promocja oferty dostaw, której oczekiwaliby przedstawiciele gastronomii. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents results of research on barriers and limitations of mutual cooperation between the foodservices industry, represented by restaurants and fanners. Currently, little popularity for short-chain of supply, may be due to the existence of many barriers to interconnection or create fear on the part of buyers. The results showed that the potential barriers and constraints to procure such as restaurants directly on the producer's holding a lot, and they concern mainly: the seasonality of production, sensitivity to weather conditions, a narrow range of offer, the political and legal constraints related to eg. the inability to issue invoices, lack of certification and inadequate organization of the sales structure. A significant barrier appears to also is insufficient promotion of offers, expected the representatives of gastronomy. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
141--151
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Curtis, K., Cowee, M., 2009, Direct Marketing Local Food to Chefs: Chef Preferences and Perceived Obstacles, Journal of Food Distribution Research, vol. 40, no. 2.
  • Czubała, A., 2001, Dystrybucja produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Gazdecki, M., 2011, Sektor usług żywieniowych, jako element systemu dystrybucji produktów żywnościowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 177, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Rodrigues, K.R., Salay, E., 2012 Food Safety Control Practices in in-House and Outsourced Foodservices and Fresh Vegetable Suppliers, Food Control, vol. 25, iss. 2, June.
  • Sala, J., 2004, Marketing w gastronomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Urban, S., Szlachta, K., 2000, Ekonomika i organizacja handlu żywnością. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Schneider, A.P., 2006, The Supply of Fruits and Vegetables for Food and Nutrition Hospitals Units, Ciencia e Tecnologia de Alimentos, vol. 26, iss. 2.
  • Zalesko, M., 2006, Instytucjonalizacja rynku rolnego w Polsce, Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241135

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.