PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 39 | 215--224
Tytuł artykułu

Marka miasta w odniesieniu do rozwoju lokalnego

Warianty tytułu
Town Brand in the Context of Local Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono zagadnienia związane z marką miasta w aspekcie rozwoju lokalnego. Na wstępie podjęto próbę zdefiniowania rozwoju lokalnego, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia zwracającego uwagę na mobilizację i koordynację miejscowych zasobów i energii. W dalszej części zaprezentowano wybrane definicje marki, podkreślono rolę aktywności i kreatywności społeczności lokalnej oraz władz samorządowych w procesie rozwoju lokalnego. W sposób kompleksowy scharakteryzowano elementy sześciokąta marki miasta, jako narzędzia, które można pomocniczo wykorzystać w planowaniu działań strategicznych na rzecz rozwoju lokalnego. Zaprezentowano również ranking marek miast, utworzony na podstawie badań, dla których bazą był sześciokąt marki miasta. Na zakończenie wyszczególniono potencjalne korzyści dla rozwoju lokalnego, wynikające z posiadania silnej marki miasta, w rozbiciu na obszar sfery gospodarczej oraz społecznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The hereby article discusses problems related to town brand in the context of local development. The introduction takes up an attempt of defining local development with particular emphasis on approach paying attention to mobilization and coordination of own resources and energy. Next, selected brand definitions are presented and the role of local community and self-government authorities activities and creativity in the process of local development are underlined. The elements of town brand hexagon are characterized in a complex way as the tool which may be helpful in strategic activities planning for the benefit of local development. Town brands ranking is also presented and based on research taking advantage of hexagon components. Finally, potential benefits for local development, resulting from strong town brand, divided into economic and social sphere are discussed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
215--224
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Anholt S., Competitive Identity. The New Branding Management for Nations, Cities and Regions, Palgrave Macmillan, New York 2007.
  • Brol R., Region jako obiekt badań, w: Taksonomia struktur w badaniach regionalnych, red. D. Strahl, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Brol R., Zarządzanie rozwojem lokalnym. Definicje, cele, zasady i procedury, w: Zarządzanie rozwojem lokalnym. Studium przypadków, red. R. Brol, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Hereźniak M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, Warszawa 2011.
  • Jewtuchowicz A., Strategie rozwoju dużych miast i ich wpływ na proces transformacji gospodarki, w: Strategie rozwoju wielkich miast, red. R. Domański, PAN KPZK, Warszawa 1995.
  • Markowski Т., Teoretyczne podstawy rozwoju lokalnego i regionalnego, w: Gospodarka regionalna i lokalna, red. Z. Strzelecki, WN PWN, Warszawa 2008.
  • Metaxas Т., Place/City Marketing as a Tool for Local Economic Development and City's Competitiveness, w: A Comparative Evaluation of Place Marketing Policies in European Cities, University of Thessaly, Volos 2002.
  • Middleton A., City Branding and Inward Investment, w: City Branding. Theory and Cases, red. K. Dinnie, Palgrave Macmillan, New York 2010.
  • Rainisto S., Success Factors of Place Marketing. A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business, Espoo 2003.
  • Raszkowski A., Kołakowski Т., Analiza i ocena korzyści na poziomie regionalnym w związku z pomocą publiczną udzielaną przez dolnośląskie samorządy inwestorom zagranicznym, w: Badanie atrakcyjności inwestycyjnej i potencjału gospodarczego Dolnego Śląska w ujęciu lokalnym, Millward Brown SMG/KRC, Warszawa 2011.
  • Stawiszyński Т., Szczęśliwe adresy, "Newsweek Polska" 2011, nr 19.
  • The Anholt-GfK Roper City Brands Index 2005, Global Market Insite, Seattle 2005.
  • The Anholt-GfK Roper City Brands Index, GfK Custom Research North America, New York 2011.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241279

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.