PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 39 | 233--240
Tytuł artykułu

Profesjonalna obsługa interesanta w urzędzie

Warianty tytułu
The Professional Service in Municipal Offices Provided for Its Clients
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono specyfikę działań związanych ze świadczeniem usług publicznych przez urzędy. Scharakteryzowano zmiany zachodzące wewnątrz urzędów, ukierunkowane na sprawną i profesjonalną obsługę interesantów. Powołano się na regulacje Unii Europejskiej w tym zakresie, które stanowią standard w funkcjonowaniu instytucji publicznych. W przedstawionych rozważaniach zarysowano istniejący problem i podkreślono jego znaczenie w warunkach zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
The subject matter of this article is specification and description of activities related to public services provided by municipal offices. The main aim is to outline trends, conditions and changes taking place in processes within the administration offices aimed at efficient and professional service. The right to good administration practices is guaranteed by the regulations of the European Union and constitutes standard of the public institutions functioning. Presented considerations outline the importance and scope of the problem. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
233--240
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Budgol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008.
  • Dębicki M., Służby publiczne w świecie korporacji. Ograniczenia i niebezpieczeństwa menedżeryzmu jako narzędzia administracji publicznej, "Służba Cywilna" 2002/2003, nr 5.
  • Jakość administracji publicznej, red. J. Łukasiewicz, TNOiK, Rzeszów 2004.
  • Jendra M., Każdy urząd może sam udoskonalać swoje działanie, "Gazeta Samorządu i Administracji" 2007, nr 7.
  • Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej, Dz.Urz. WE 2007/C 303/01.
  • Kin-Dittmann I., Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej e-administracji, w: Dylematy rozwoju lokalnego i regionalnego na początku XXI wieku, red. S. Korenik, A. Dybała, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Opolski K., Modzelewski P., Zarządzanie jakością w usługach publicznych, CeDeWu, Warszawa 2004.
  • Partyka-Pojęta J., Zarządzanie w organach administracji publicznej, Wyd. Marka, Chorzów 2004.
  • Poradnik zarządzania usługami komunalnymi, Fundusz Współpracy, Warszawa 1996.
  • Wartości podstawowe samorządu terytorialnego i demokracji lokalnej, Municipium, Warszawa 1997.
  • Wojciechowski E., Podgórniak-Krzykacz A., Pomiar pracy administracji publicznej, w: Tworzenie i realizacja polityki społeczno-ekonomicznej w Polsce. Aspekty teoretyczne i praktyczne, red. E. Kryńska, Wyd. UŁ, Łódź 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.