PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 222--234
Tytuł artykułu

Preferowane miejsca dokonywania zakupów wybranych artykułów żywnościowych - ujęcie dynamiczne

Autorzy
Warianty tytułu
Preferences for Places to Purchase Food Products - a Dynamic Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przeanalizowano wyniki badań własnych dotyczące zachowań nabywczych klientów handlu detalicznego żywnością zamieszkujących województwo podkarpackie. Weryfikacji poddane zostały preferencje nabywców co do miejsc zakupów poszczególnych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem szeregu grup asortymentowych żywności. Analiza przeprowadzona została w klasyfikacji według cech demograficznych, społecznych i ekonomicznych. Ponadto porównano wyniki z dwóch edycji badania rozdzielonych okresem kryzysu światowego. (abstrakt oryginalny)
EN
The study presents results of research concerning purchasing behaviors of food retailers' clients who live in Podkarpacie. Consumers' preferences for shops where they buy different kinds of products were verified. Special attention was paid to groups of food assortment. The analysis was conducted basing on customers' classification by demographic, social and economic features. Moreover, the results from two editions of research, that are separated by the crisis period, were compared. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
222--234
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Kłosiewicz-Górecka, U. (red.) 2011, Handel wewnętrzny w Polsce 2006-2011, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa.
  • Kosicka-Gębska, M., Tul-Krzyszczuk, A., Gębski, J. 2011, Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • Kusińska, A., 2007, Konsumencki proces decyzyjny a lojalność wobec marki produktu i miejsca zakupu, Handel Wewnętrzny, numer specjalny, czerwiec.
  • Niewiadomska, J., 2007, Ziarnko do ziarnka, Handel, 21 luty.
  • Sondej, T. 2005, Handel w gospodarce, w: Flejterski, S., Panasiuk, A., Perenc, J., Rosa, G. (red.), Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Szulce, H., Chwałek, J., Ciechomski, W., 2008, Ekonomika handlu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
  • Szulce, H., 1998, Struktury i strategie w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241333

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.