PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 1, cz. 3 | 223--231
Tytuł artykułu

Kooperacja w przedsiębiorstwach zorientowanych procesowo

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cooperation in Process Reliability Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule podjęto próbę identyfikacji procesów przedsiębiorstwa, w realizacji których firmy skłonne są do współpracy kooperacyjnej. Dodatkowo działalność kooperacyjną odróżniono od działalności kooperencyjnej, której istotą jest jednoczesne konkurowanie oraz kooperowanie z firmami konkurencyjnymi. W części poświęconej badaniom literaturowym wykazano, że zasady przyświecające podejściu procesowemu w zarządzaniu przedsiębiorstwem niejako pociągają za sobą konieczność podejmowania kooperacji. W części empirycznej przedstawiono wyniki badań, w których zidentyfikowano stosunek przedsiębiorców do współpracy w zakresie realizacji wyszczególnionych procesów. (abstrakt oryginalny)
EN
This article was written in order to try to identify the business processes, in implementation, which companies are willing to work co-operatively. In addition, cooperative activities differed from horizontal cooperative (also known as coopetitive) activities whose essence is simultaneously competing and cooperating with competitors. In the part devoted to theoretical research, it is demonstrated that the principles guiding the approach to business management process reliability somehow entails the decision for cooperation. In the empirical part, results of studies are presented that have identified the ratio of entrepreneurs to cooperate in the implementation. (original abstract)
Rocznik
Strony
223--231
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Deming E.W. (1982), Out of the crisis, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge.
  • Hammer M., Champy J. (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
  • Harrington H.J. (1995), Total improvement management - the next generation in performance improvement, McGraw-Hill, New York.
  • Koźmiński A.K. (1999), Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa.
  • Noga A. (2009 ), Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Palikot J., Obłój K. (2005), Myśli o nowoczesnym biznesie, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.
  • Porter M.E. (1999), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Stankiewicz J.M. (2002), Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń
  • Trocki M. (2001), Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa.
  • Trzcieliński S. (2011), Przedsiębiorstwa zwinne, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Wong K.Y., Aspinwall E. (2005), An empirical study of the factors for knowledge-management adoption in the SME sector, Journal of Knowledge Management, Nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241347

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.