PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 20 | nr 3 | 50--59
Tytuł artykułu

Phenomenology of Management - Didactic Aspects

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Fenomenologia zarządzania - aspekt dydaktyczny
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Purpose: The purpose of this article is to present the phenomenological method in the science of management and managers' education.

Metodology: The phenomenological method ("phenomenological lens" and "3i" formula) is used.

Findings: The article presents the view that introducing the phenomenological method into managers' education will increase their ethical level and efficiency. Phenomenological analysis shows that the phenomenological method, i.e. "phenomenological lens" and "3i" formula, have high educational usefulness, and, moreover, allow creation of a coherent philosophy for the education of managers.

Originality: Phenomenology is an important perspective of research in the science of management and didactic process. (original abstract)
Cel: Artykuł przedstawia zastosowanie metody fenomenologicznej w naukach o zarządzaniu i edukacji menedżerskiej.

Metodologia: Metoda fenomenologiczna ("soczewka fenomenologiczna" i "formuła 3i").

Wyniki: W artykule prezentuje się pogląd, że wprowadzenie metody fenomenologicznej do edukacji menedżerów podniesie ich poziom etyczny i efektywność. Przeprowadzona analiza unaocznia, że metoda fenomenologiczna ("soczewka fenomenologiczna" i "formuła 3i"), ma wysoką przydatność edukacyjną, a ponadto, umożliwia stworzenie spójnej filozofii kształcenia menedżerów.

Oryginalność: Fenomenologia jest ważną perspektywą badawczą w naukach o zarządzaniu i w procesie dydaktycznym. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
20
Numer
Strony
50--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland; Bogdan Jański Academy, Poland
Bibliografia
  • Bombała B. (2008) In Search of a New Model of Education. In: Tymieniecka A-T. (ed.), Education in Human Creative Existential Planning (Analecta Husserliana XCV), Dordrecht: Springer, pp. 383-393.
  • Bombała B. (2006) Karol Adamiecki's Harmony of Spirit as a Basic Ethical Organisational Culture. Annales. Etyka w życiu gospodarczym, Vol. 9, pp. 125-132.
  • Bombała B. (2003) Organisation Development within Personalistic Management Concept. Annales. Etyka w życiu gospodarczym, Vol. 6, pp. 176-185.
  • Bombała B. (2002). Personalistic Philosophy of Management as a Positive Responsibility. Prakseologia, Vol. 142, pp. 131-148.
  • Bombała B. (2010) Phenomenology of Management. Leadership [in Polish] Warszawa: Difin.
  • Bombała B. (2002). The Autocreation of a Manager in the Process of Transformational Leadership. In: Tymieniecka A-T. (ed.), Life - Truth in its Various Perspectives... (Analecta Husserliana LXXVI). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, pp. 335-346.
  • Heidegger M. (2008) Being and Time (Polish transl.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • MacIntyre A. (1982) Why Are the Problems of Business Ethics Insoluble? In: Baumrin B., Freedman B. (ed.) Moral Respon sibility and the Professions. New York: Haven Publications, pp. 350-359.
  • Moustakas C. (2001) Phenomenological research methods. [Polish transl.] Białystok: Trans Humana.
  • Ridley D.S., Schutz P.A., Glanz R.S., Weinstein C.E. (1992) Self-regulated learning: the interactive influence of metacognitive awareness and goal-setting. Journal of Experimental Education, Vol. 60, pp. 293-306.
  • Rogers C.S. (1969) Freedom to Learn: a View of what Education Might Become. Columbus, OH: Charles E. Merrill.
  • Rogers C.S. (1983) Freedom to Learn for the 80s. Columbus, OH: Charles E. Merrill.
  • Sanders P. (1982) Phenomenology: A New Way of Viewing Organizational Research. Academy of Management Review, Vol. 7, pp. 353-360.
  • Scheler M. (1987). Letters of Philosophical Anthropology and the Theory of Knowledge, (Polish transl.) Warszawa: PWN.
  • Scheler M. (1986). The Nature of Sympathy (Polish transl.) Warszawa: PWN.
  • Semler R. (1995) Maverick! The Success Story Behind the World's Most Unusual Workplace. New York: Warner Books, Inc.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171241379

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.