PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 9 | 33--40
Tytuł artykułu

Problemy zarządzania relacjami w kanałach dystrybucji przemysłu odzieżowego

Warianty tytułu
The Relationship Management Problems in Distribution Channels of Clothing Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Relacje zachodzące między uczestnikami kanałów dystrybucji mogą mieć wydźwięk zarówno pozytywny, jak i negatywny. Odpowiednie zarządzanie relacjami w sferze B2B nie tylko pozwala zminimalizować ryzyko wystąpienia sytuacji problemowych, ale także umożliwia osiągnięcie efektu synergicznego ze współpracy w danym kanale dystrybucji. Podejmowanie działań zmierzających do kształtowania relacji pomiędzy uczestnikami sieci dystrybucji wywołuje jednak wiele problemów. W przedstawionym artykule prezentowane są wybrane problemy zarządzania relacjami w kanałach dystrybucji, poparte wynikami badań empirycznych, przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw przemysłu odzieżowego. (abstrakt oryginalny)
EN
The relationships between the participants of distribution channels may be positive or negative. The proper relationships management in the field of B2B, can not only minimize the risk of arising problematic situations, but it can also achieve synergy effects from the cooperation in the distribution channel. However, taking steps to shape the relationship between the participants of the distribution network may create many problems. In the article there are presented some problems in the relationship management of distribution channels, supported by the results of empirical studies conducted on a representative group of the clothing industry enterprises. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
33--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • J.J. Coyle, E.J. Bardi, C.J. Langley Jr., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2006, s. 195.
  • A. Olczak, Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw odzieżowych w perspektywie Rynku Unii Europejskiej, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2008, s. 6-7.
  • Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2009, GUS, Warszawa 2009, s. 557.
  • Aneks do Rocznika statystycznego Rzeczypospolitej Polskiej 2009, GUS, Warszawa 2009, s. 12.
  • P. Nowodziński, Outsourcing w polskim przemyśle odzieżowym. W: W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych, J.L. Czarnota, M. Moszkowicz (red.), Wyd. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2003, s. 378-392.
  • A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010, s. 345.
  • L.W. Stern, A.I. El-Ansary, A.T. Coughlan, Kanały marketingowe, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 44-45.
  • B. Ziółkowska, Customer Service in Developing and Implementing Logistics Distribution Processes in an Organization, "Monographs Logistic-Marketing Aspects of the Enterprise Management" 2007, No. 8.
  • M. Sobczyk, Statystyka, PWN, Warszawa 2005, s. 128-130.
  • J. Białek, A. Depta, Statystyka dla studentów z programem STAT_STUD 1.0, C.H. Beck, Warszawa 2010, s. 170.
  • J. Steczkowski, A. Zeliaś, Metody statystyczne w badaniach zjawisk jakościowych, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1997, s. 159.
  • Zalecenie Komisji Wspólnot Europejskich z dn. 6 maja 2003 r., dotyczące definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, nr C (2003) 1422, (2003/361/WE), ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/files/sme_definition/sme_user_guide_pl.pdf, odczyt: 2.06.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.