PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 276 Zarządzanie, finanse i rachunkowość wobec wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy | 35--52
Tytuł artykułu

Scouting - system identyfikacji i monitoringu wiedzy w uczelni wyższej jako instrument na rzecz wzmocnienia powiązań nauki i biznesu

Warianty tytułu
Scouting - the Identification and Monitoring of Knowledge in Higher Education as an Instrument to Strengthen the Links Between Science and Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie uwarunkowań zastosowania scoutingu technologicznego w warunkach uczelni wyższej. Artykuł oparty jest na polskiej i obcojęzycznej literaturze przedmiotu. Główną metodą badawczą jest studium przypadku projektu "SCOUTING - aktywny system monitoringu i oceny potencjału rynkowego prac badawczych kluczem do współpracy nauki i przedsiębiorstw" realizowanego w Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Zarządzania. (fragment tekstu)
EN
Universities may contribute to the development of economically useful knowledge. Their potential in this area is still poorly utilized. In particular in Poland the relationship between science and business practice still seem to be rather incidental. However, the aim is to obtain a more systematic approach, which allows to achieve continuous and increasing results in this field leading to a socio-economic growth. To achieve that objective, institutions must overcome a number of barriers to effective collaboration with industry and the wider environment. One element of this process is to search for and implement solutions and business models successfully used in other countries. Technology scouting is one of such models. The main object of this article is to analyze the possibility of implementing this instrument in Polish university. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki, doktorantka
Bibliografia
  • Arrow K.J. 1971, Essays in the Theory of Risk-Bearing, North-Holland Pub. Co., Amsterdam.
  • Bessant J., Rush H. 1995, Building bridges for innovation: the role of consultants in technology transfer, Research Policy 24, za: M. Nowak, 2010, Pośrednictwo innowacyjne, [w:] K.B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa.
  • Chesbrough H. 2003, Open innovation: the new imperative for creating and profiting from technology, Harvard Business School Press, Harvard.
  • Czapla T., Kalinowski T., Malarski M., Turała M. 2012, Produkt uczelniany - model scoutingu wiedzy i technologii. Filar systemowy. Model tworzenia i działania zespołu scoutów w ramach systemu komercjalizacji wiedzy i transferu technologii na uczelni wyższej, dokument opracowany w ramach projektu "SCOUTING - aktywny system monitoringu i oceny potencjału rynkowego prac badawczych kluczem do współpracy nauki i przedsiębiorców" (mpis powielony), Łódź.
  • Głodek P., Stawasz E. 2012, Przygotowanie modelu transferu technologii w regionie łódzkim, ekspertyza przygotowana w ramach projektu "Regionalna Strategia Innowacji - RSI 2030" (mps powielony), Łódź.
  • Howard J. 2005, The emerging business of knowledge transfer: from diffusion to engagement in the delivery of economic outcomes from publicly funded research, Proceedings of Triple Helix Conference 5: The Capitalization of Knowledge, Torino, Italy.
  • Howells J. 2006, Intermediation and the role of intermediaries in innovation, Research Policy 35, za: M. Nowak, 2010, Pośrednictwo innowacyjne, [w:] K.B. Matusiak (red.), Innowacje I transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa.
  • Kowalczyk I., Pawłowska J., Sarti F., Zago Biasetti I. 2011, Metody inkubacji projektów biznesowych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Matusiak K.B., Guliński J. (red.) 2010, System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - siły motoryczne i bariery, PARP, Warszawa.
  • Niedzielski P., Łobacz K. 2012, Diagnoza i analiza problemów komercjalizacji wiedzy i transferu technologii na uczelni wyższej pod kątem barier natury organizacyjnej, ekspertyza przygotowana w ramach projektu "SCOUTING - aktywny system monitoringu i oceny potencjału rynkowego prac badawczych kluczem do współpracy nauki i przedsiębiorców", maszynopis powielony, Szczecin.
  • OECD, SMEs, Entrepreneurship and Innovation, OECD Publishing, 2010.
  • Rohrbeck R. 2010, Harnessing a Network of Experts for Competitive Advantage: Technology Scouting In the 1CTIndustry, "R&D Management", vol. 40, no. 2.
  • Rohrbeck R., Heuer, J., Arnold H. 2006, The Technology Radar - an Instrument of Technology-Intelligence and Innovation Strategy http://www.rene-rohrbeck.de/documents/Rohrbeck_ Heuer_Arnold_(2006)_Technology-Radar_Paper.pdf (dostęp 11.11.2011).
  • Stawasz E., Głodek P. 2004, Raport z badania potrzeb innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora MSP w województwie dolnośląskim, (mpis powielony) http://www.innowacje.dolnyslask.pl/ index.php?option=com_content&view=article&id=58:raport-z-badania-potrzeb-innowacyjnych-przedsiebiorstw-z-sektora-msp-w-wojewodztwie-dolnolskim (2004).
  • http://www.parp.gov.pl/index/more/25032 (dostęp 12.12.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.