PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 100 Technologie informacyjne w transformacji współczesnej gospodarki | 71--85
Tytuł artykułu

Systemy informatyczne klasy Business Performance Management - założenia, funkcjonalność, technologia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Performance Management Information Systems - Assumptions, Functionality, Technology
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma charakter przeglądowy i koncepcyjny. Jego celem jest projekcja systemów klasy Business Performance Management, także w kontekście innych kategorii systemów. Badania skoncentrowano na takich systemach informatycznych, jak: Business Intelligence, Business Activity Monitoring, Business Process Management, Enterprise Application Integration, Business Service Management i Business Performance Management. Za kryteria przeprowadzonej analizy przyjęto: wykorzystywane technologie, funkcjonalność i korzyści płynące z zastosowania systemów. Analizy dokonano na podstawie literatury przedmiotu, "dobrych praktyk" stosowanych przez liderów branży IT, między innymi Hyperion, BEA, SAP, IBM, oraz na podstawie własnych empirycznych spostrzeżeń. (fragment tekstu)
EN
This article aims to present the essence, architecture and functionality of Business Performance Management as a class of management information systems. First of all the article presents the definition and main features of Business Performance Management system. Then relationships between Business Performance Management system and other systems, such as Business Intelligence, Business Activity Monitoring, Business Process Management, Enterprise Application Integration and Business Service Management are identified and explored. The authors finish off the article by analysing Business Performance Management functionality and technology. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
  • C.M. Olszak, E. Ziemba: Business Performance Management for Competitive Advantage in the Information Economy. "Journal of Internet Banking and Commerce" 2010, No 15( 3), s. 93-104.
  • H. Spangenberg: Understanding and Implementing Performance Management. Juta & Company, 1994.
  • M. Zairi: Business Process Management. "Journal MCB University Press" 1997, No 1, s. 64-80.
  • C.M. Olszak: Tworzenie i wykorzystywanie systemów Business Intelligence na potrzeby współczesnej organizacji. AE, Katowice 2007, s. 63-64
  • A. Januszewski: Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Tom 2. Systemy Business Intelligence. PWE, Warszawa, s. 10.
  • T.H. Davenport, J.G. Harris: Competing on Analytics: The New Science of Winning. Harvard Business School Publishing Corporation, Boston 2007.
  • C.M. Olszak: Systemy Business Intelligence w zarządzaniu wiedzą w organizacji. W: Systemy wspomagania organizacji. SWO 2004. Red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka. AE, Katowice 2004, s. 339-346.
  • S. Miranda: Beyond BI: Benefiting from Corporate Performance Management Solutions. "Financial Executive" 2004(2), No 20, s. 58-61.
  • F.Y. Sattarova: Model of Business Service Management with Security Approach. "International Journal of Advanced Science and Technology" 2009, No 9, s. 39-50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.