Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Creating Company Value by Corporate Social Responsibility Implementation
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę na bardzo ważny aspekt istniejący na poziomie budowania wartości przedsiębiorstwa. Z powodu rosnącej presji otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego na kwestie społeczne organizacje nie mogą koncentrować się wyłącznie na kreowaniu wartości określanej za pomocą mierników finansowych. Konieczne jest ewaluowanie przedsiębiorstw w kierunku sustainable enterprises. Koncepcją, która zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju pozwala kreować i utrzymać wartości, jest koncepcja społecznej odpowiedzialności. Warunkiem powodzenia jest wpisanie CSR w strategię firmy, a nie ograniczanie się jedynie do pojedynczych akcji filantropijnych czy charytatywnych. (abstrakt oryginalny)
This paper pays attention to a very important aspect of management which is building of the company value. Due to increasing environmental pressures, both internal and external, on social issues, organizations can not simply focus on creation of financial value. Companies should evaluate toward sustainable enterprises. The concept of social responsibility allows to create and maintain corporate values in accordance with the principles of sustainable development. The only way to achieve success is to implement CSR to the long-term corporate strategy, not to organize single philanthropic or charity actions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
313--325
Opis fizyczny
Twórcy
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2005, s. 15.
- Kuraszko I., Rok B., Społeczna odpowiedzialność biznesu i ekonomia społeczna, "Ekonomia Społeczna. Teksty" 2007, nr 7, s. 8.
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A. , Wańtuchowicz M., Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa 2010, s. 154.
- Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
- Kaplan R.S, Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategie na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Szablewski A., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa - logika i prawidłowości, www.podyplomowe. waw.pl (3.05.2012).
- Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005, s. 70.
- Ćwik N. (red.), Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 2012, s. 56.
- Odpowiedzialny łańcuch dostaw w oczach internatów. Raport badawczy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2010, s. 7.
- Hope E., Dekalog specjalisty public relations, www.etyczpr.pl (9.05.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242233