PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 15 Instruments, strategies and challenges for bringing congresses and events to second-tier cities | 35--46
Tytuł artykułu

Województwo śląskie jako atrakcyjna destynacja Na rynku turystyki konferencyjnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Silesian Voivodship as an Attractive Destination on Conference Tourism Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zależność pomiędzy szeroko rozumianą turystyką a aktywnością gospodarczą w poszczególnych jednostkach administracyjnych kraju (np. województwach) można oceniać, posługując się różnymi wskaźnikami1 (np.: PKB na jednego mieszkańca, stopa bezrobocia, liczba podmiotów gospodarczych zarejestrowanych w rejestrze REGON, ogólna wartość inwestycji, wartość inwestycji komunalnych w przeliczeniu na jednego mieszkańca itp.), jak i z wykorzystaniem różnych metod wpływu turystyki na dochód narodowy (np. metoda strumieni produktów, metoda kosztowa) 2. Wiele z tych wskaźników może być powiązanych z aktywnością gospodarczą danego obszaru także na rynku turystyki konferencyjnej.(fragment tekstu)
EN
In this article were also used fragments of the author's own research on the basis of which we can conjecture that Katowice in common with other towns of the Metropolitan Association of Upper Silesia is an attractive location for both large and small conference meetings, especially in light of market forecast growth. The main advantages of the Silesian region are: economic indicators, the good Polish background, general and communication infrastructure and the fact that Silesia province is a new' region to the conference organizers, with relatively low rates and operating costs of organizing meetings. .(short original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
Bibliografia
  • Rachunek satelitarny dla Polski 2005, red. E. Dziedzic, Instytut Turystyki, Warszawa 2008; Tourism Satellite Account: Recommended Methodological Framework, WTO, UE, OECD, UN 2001, 2005.
  • Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 165-170.
  • B. Hołderna-Mielcarek, Turystyka kongresowa - ważny segment gospodarki turystycznej, "Rynek Turystyczny" 1997, nr 4, s. 11-12.
  • Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski, red. T. Kalinowski, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2008.
  • Związek ten współtworzy 14 miast: Bytom, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Jaworzno, Katowice, Mysłowice, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice, Tychy, Zabrze.
  • Por. strony internetowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego http://www.silesia-region.pl.
  • W 2008 roku zrealizowano 2 426 942 odprawy pasażerskie (http://www.katowiceairport. com).
  • http://www.ksse.com.pl/inwestorzy/.
  • GUS, Urzędów Marszałkowskich, witryn internetowych. Por. Turystyka biznesowa w Polsce w 2003 roku, Instytut Turystyki, Warszawa 2004, s. 48.
  • A. Panasiuk, Czynniki produkcji w gospodarce turystycznej, Ekonomiczne Problemy Turystyki nr 6, WNUS, Szczecin 2006, s. 260.
  • K. Cieślikowski, Convention Bureau - skuteczne narzędzie promocji Euro 2012, "Rynek Turystyczny" 2008, nr 10.
  • Kongresy, konferencje, sympozja, seminaria, szkolenia, zjazdy.
  • K. Cieślikowski, T. Żabińska, Turystyka kongresowa - aspekty globalne i regionalne, w: Marketing - przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE Wrocław 2000, s. 279
  • Na terenie województwa śląskiego znajduje się: 19 miast na prawach powiatu (powiatów grodzkich), 17 powiatów ziemskich, 167 gmin. Jednostki te stanowią strukturę administracji samorządowej.
  • Np. Krystyna Gołąbek - BP Galop, Sławomir Wróblewski - Meetings Management, Alex Kloszewski - prezes Warsaw Destination Alliance, Magdalena Piasecka - Convention Bureau of Wrocław i inni.
  • K. Cieślikowski, Możliwości rozwoju turystyki konferencyjnej w gminach południowej Polski, red. T. Żabińska, Zeszyt Naukowy Katedry Turystyki GWSH nr 29, Katowice 2006, s. 58-80.
  • T. Żabińska, Marketing w rozwoju turystyki w regionach przygranicznych. Podejście relacyjne,
  • w: Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej, red. A. Rapacz, Prace Naukowe AE, Wrocław 2003, s. 130-140.
  • K. Cieślikowski, Ręka na pulsie rozwoju produktu turystyki biznesowej Katowic i Śląska, Prezentacja multimedialna na I Konferencji promującej produkt markowy Katowice MICE w ramach projektu "Przeprowadzenie kampanii promocyjnej produktu turystyki biznesowej Katowic", Katowice, 03.06.2009
  • Np. realizowanych w ramach targów IMEX we Frankfurcie  Global Data Exchange.
  • Zob.: Measuring the Economic Importance of the Meetings Industry. Developing a Tourism Satellite Account Extension, Madrid, Spain 2006, s. 21-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242277

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.