PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 100 Technologie informacyjne w transformacji współczesnej gospodarki | 159--171
Tytuł artykułu

Technologie informacyjno-komunikacyjne determinantą przemiany kulturowej człowieka oraz transformacji społecznych, biznesowych i gospodarczych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information and Communication Technologies as a Determinant of Personal, Social, Business and Economic Transformation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie wpływu technologii informacyjno-komunikacyjnej na człowieka, społeczeństwo, gospodarkę i przedsiębiorstwo. Intencją autorów było ukazanie wybranych aspektów zachodzących transformacji. Tezą wiodącą jest stwierdzenie, że technologia informacyjno-komunikacyjna wpływa na człowieka, społeczeństwo, przedsiębiorstwo i gospodarkę. (fragment tekstu)
EN
The aim of this article is to show the impact of ICT on social, business and economy transformations. Four types of relationships have been defined: ICT - human, ICT - society, ICT - enterprise and ICT - economy. Some models, concepts and trends that have an impact on the socio-economic changes are explored. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • A. Toffler: Trzecia fala. Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1997.
  • P.F. Drucker: Landmarks of Tomorrow. A Report of the New. "Post-Modern" World. Transaction Publisher, London 1954.
  • M.U. Porat: The Information Economy: Definition and Measurement.W: Rise of the Knowledge Workers. Red. W. Cortada. Heinemann, Boston 1998, s. 103-113
  • M. Morawski: Problematyka zarządzania pracownikami wiedzy. "Przegląd Organizacji" 2003, nr 1
  • T.H. Davenport: Thinking for a Living: How to Get Better Performance and Results from Knowledge Workers. Harvard Business School Press, Boston 2005.
  • L. Mládková: Knowledge Management for Knowledge Workers. "The Electronic Journal of Knowledge Management" 2011, 9(3) s. 248-258, http://www.ejkm.com (odczyt: 2011-09-23).
  • D. Tapscot, A.D. Williams: Wikinomia. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • J.A. Fazlagić: Charakterystyka pokolenia Y. "E-mentor" 2008, nr 3(25)
  • M. Nowina-Konopka: Istota i rozwój społeczeństwa informacyjnego. W: Społeczeństwo informacyjne. Istota, rozwój, wyzwania. Red. T. Białobłocki, J. Moroz, M. Nowina-Konopka, L.W. Zacher. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • J.S. Nowak: Społeczeństwo informacyjne - geneza i definicje. W: Społeczeństwo informacyjne. Red. J.S. Nowak, G. Bliźniuk. PTI Oddział Górnośląski, Katowice 2005.
  • J. Kisielnicki: Społeczeństwo informacyjne a cyberterroryzm. W: Informatyka dla przyszłości. Red. J. Kisielnicki. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzaniu Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009, s. 22.
  • M. Bangemann: Europe and the Global Information Society. Bangemann Report Recommendations to the European Council. Brussels 1994, Chapter 4.
  • M. Warner: Working at Home - The Right Way to Be a Star in Your Bunny Slippers. "Fortune" 1997, 135(4).
  • C. Musico: The Evolution of E-learning. "Customer Relationship Management" 2009, 13(10).
  • U.D. Ehlers: Web 2.0 - E-learning 2.0 - Quality 2.0? Quality for New Learning Cultures. "Quality Assurance in Education" 2009, 3(17).
  • L. Matusiková: Analysis of Perception of Consumer's Rights by the Y Generation. "E+M Ekonomie a Management" 2011 (2).
  • U. Eco: Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki. Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1996.
  • R. Tadeusiewicz: Społeczność Internetu. AOW EXIT, Warszawa 2002, s. 285
  • I.S. Fiut, M. Habryń: Społeczność akademicka wobec możliwości wykorzystania Internetu w procesie pracy. W: Mikrospołeczność informacyjna na przykładzie miasteczka internetowego Akademii Górniczo- Hutniczej. Red. L. Haber. AGH, Kraków 2001, s. 162
  • M. Szpunar: Cyfrowy podział - nowa forma stratyfikacji społecznej. W: Era społeczeństwa informacyjnego. Wyzwania, szanse, zagrożenia. Red. J. Kleban, W. Wieczerzycki. Poznań 2005, s. 98-99.
  • B. Mehra, C. Merkel, A.P. Bishop: The Internet for Empowerment of Minority and Marginalized Users. "New Media and Society" 2004, 6(6).
  • R. Cullen: Addressing the Digital Divide. "Online Information Review" 2011, 25(5).
  • S. Łobejko: Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2004, s. 33.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Difin, Warszawa 2004, s. 135.
  • Technologie informatyczne Firmy 2.0. Red. K. Kania. UE, Katowice 2010.
  • J. Bernais, J. Ingram, T. Kraśnicka: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. AE, Katowice 2007.
  • K. Klincewicz: Organizacje bez granic - łańcuchy dostaw, sieci i "ekosystemy". W: Nowe kierunki w zarządzaniu. Podręcznik akademicki. Red. M. Kostera. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz: Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania. Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2010.
  • E. Gobillot: Przywództwo przez integrację. Budowanie sprawnych organizacji dla ludzi, osiągania efektywności i zysku. Oficyna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008
  • E. Skrzypek: Czynniki sukcesu firmy w warunkach GOW. W: Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy. Red. E. Skrzypek. SUCCESS 2004. Materiały z konferencji naukowej Kazimierz Dolny, 26-28 XI 2004, UMCS, Lublin 2004.
  • A.K. Koźmiński: Jak zbudować gospodarkę opartą na wiedzy. W: Rozwój polskiej gospodarki. Perspektywy i uwarunkowania. Red. G.W. Kołodko. Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2002.
  • G. Probst, S. Raub, K. Romhardt: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.