PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 272 Zmiana warunkiem sukcesu : zarządcze instrumenty doskonalenia i rozwoju organizacji | 46--56
Tytuł artykułu

Współwystępowanie TQM z innymi metodami zarządzania - wyniki badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Integration of Controlling and Other Management Methods - the Results of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań empirycznych dotyczących współwystępowania TQM z innymi metodami zarządzania (controllingiem, benchmarkingiem, BPR, CRM, ERP, LM, outsourcingiem, six sigmą, strategiczną kartą wyników, zarządzaniem procesowym, zarządzaniem przez kompetencje oraz zarządzaniem wiedzą) w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce. Przedyskutowano charakter ważniejszych relacji między kompleksowym zarządzaniem przez jakość a innymi metodami zarządzania.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of empirical research on the relationships among TQM and other management methods (benchmarking, BPR, CRM, ERP, LM, outsourcing, six sigma, BSC, TQM, process management, management by competences and knowledge management) conducted in enterprises operating in Poland. The character of key relationships between TQM and other management methods was discussed.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Bieńkowska A., Zgrzywa-Ziemak A., Controlling a inne metody zarządzania - wyniki badań empirycznych dla przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce, Raport Politechniki Wrocławskiej serii PRE nr 14/2012, Wrocław 2012.
  • Bieńkowska A., Zgrzywa-Ziemak A., Metody zarządzania w praktyce, [w:] Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. M. Hopej, Z. Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011, s. 211-252.
  • Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., Podstawy zarządzania jakością, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I., Metody projektowania systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  • Palmberg K., Experiences of implementing process management: A multiple-case study, "Business Process Management Journal" 2010, vol. 16, no. 1, s. 93-113.
  • Ribière V. M., Khorramshahgol R., Integrating Total Quality Management and Knowledge Management, "Journal of Management Systems" 2004, vol. 16, no. 1, s. 39-54.
  • Ruţevičius J., Integration of Total Quality Management and Knowledge Management, INFORMACIJOS MOKSLAI 2006, 37, s. 30-38.
  • Steinbeck H.H., Total Quality Management - kompleksowe zarządzanie jakością, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
  • Szczepańska K., Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwa Normalizacyjne Alfa-Wero, Warszawa 1998.
  • Tkaczyk S., TQM - podejście globalne, [w:] TQM nadal aktualne - nowe obszary: wiedza, środowisko, administracja, restrukturyzacja, red. Z. Kłos, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2002, s. 263-270.
  • Trkman P., The critical success factors of business process management, "International Journal of Information Management" 2010, nr 30, s. 125-134.
  • Wasilewski L., Do czego służy TQM, "Problemy Jakości" 1998, nr 3, s. 2-5.
  • Zhao F., Bryar P., Integrating Knowledge Management and Total Quality: A Complementary Process, Proceeding of the 6th International Conference on ISO 9000 and TQM, 17-19 April 2001, s. 390-395.
  • Zymonik J., Zymonik Z., Total Quality Management, [w:] Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. M. Hopej, Z. Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011, s. 141-158.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242419

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.