PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 272 Zmiana warunkiem sukcesu : zarządcze instrumenty doskonalenia i rozwoju organizacji | 66--78
Tytuł artykułu

Controlling strategiczny z uwzględnieniem strategicznej karty wyników

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Controlling Including Balanced Scorecard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule uzasadniono celowość zastosowania controllingu strategicznego, w tym strategicznej karty wyników. Scharakteryzowano istotę controllingu strategicznego. Zaprezentowano ideę strategicznej karty wyników jako narzędzia controllingu strategicznego. Przedstawiono proces controllingu strategicznego z uwzględnieniem strategicznej karty wyników. Wskazano na rolę kontrolera w realizacji rozważanego controllingu strategicznego.(abstrakt oryginalny)
EN
The necessity and desirability of using controlling including Balanced Scorecard were justified in the paper. The essence of strategic controlling was characterized. The idea of Balanced Scorecard as a tool of strategic controlling was presented. The process of strategic controlling including Balanced Scorecard was pointed out. The role of controllers in strategic controlling was emphasized.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Controlling strategiczny a modele organizacji doradztwa strategicznego, [w:] Rachunkowość zarządcza i controlling a strategie przedsiębiorstw i instytucji, red. E. Nowak, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005, s. 31-43.
  • Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Controlling strategiczny w zapobieganiu kryzysom organizacji, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Odnowa przedsiębiorstw - czego nauczył nas kryzys, red. J. Skalik, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010, s. 299-310.
  • Jaruga A., Zrównoważona karta dokonań w systemie zarządzania strategicznego, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000, nr 1, s. 20-24.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Praktyka, Wydawnictwo Centrum Informacji Menedżerów, Warszawa 2002.
  • Kopertyńska W.M., System płac przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Kral Z., Strategiczna karta wyników, [w:] Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, red. M. Hopej, Z. Kral, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011, s. 119-140.
  • Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Ryńca R., Zrównoważona karta działania jako metoda pomiaru efektywności procesów i działań, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2009.
  • Sierpińska M., Strategiczna karta wyników jako narzędzie realizacji strategii podmiotów gospodarczych, "Wiadomości Górnicze" 2006, nr 1, s. 14-20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242427

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.