PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 276 Zarządzanie, finanse i rachunkowość wobec wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy | 177--187
Tytuł artykułu

Integracja potransakcyjna jako proces budowania tożsamości organizacji po fuzjach i przejęciach

Warianty tytułu
Post Merger Integration as a Process of Building Organizational Identity after Mergers and Acquisitions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach globalnej konkurencji fuzje i przejęcia (Mergers and Acquisitions - M&A) wpisują się w strategię działalności wielu przedsiębiorstw, która ma prowadzić do uzyskania przewagi wynikającej z zakładanej synergii operacyjnej oraz finansowej. Kluczowym etapem w procesach M&A jest integracja potransakcyjna, często uważana za dźwignię istotną w generowaniu wartości w procesach fuzji i przejęć (Habeck et al. 2000), najważniejszy wyznacznik realizacji synergii nabycia. Celem niniejszego opracowanie jest analiza działań integracyjnych, które z założenia powinny budować nową tożsamość organizacji działających w strukturze popołączeniowej. Zaprezentowane w nim wyniki badań przeprowadzonych w pięciu firmach z sektora farmaceutycznego, które były celem przejęcia w latach 2008-2010. (fragment tekstu)
EN
Mergers and acquisitions are treated as a way of building a competitive gain. These processes are accompanied by changes within all the areas of merging organizations which result from an adopted strategy and defined aims. A post merger integration is a key stage in the processes of mergers and acquisitions as it usually leads to a creation, as if it was from a beginning, of a coherently operating organization. A company in a post merger structure can only partially adopt the features of merging units. The analysis of integration activities which basically should create a new identity of organizations operating in a post merger structure is the aim of this paper. It also present the results of research conducted in five companies of pharmaceutical sector which were taken over in the years 2008-2010. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Albert S., Whetten DA. 2004, Organizational identity, [w:] M.J. Hatch, M. Schultz (eds.), Organizational Identity, Oxford University Press, New York.
  • Ashkenas et al. 1998, Making the deal real: how GE Capital integrates acquisitions, "Harvard Business Review", January/February.
  • Burt R.S. 2001, Structural holes versus network closure as social capital, [w:] N. Lin et al. (eds.). Social Capital. Theory and Research, Walter de Gruyter, New York.
  • Filipek J. 1999, Strategie tożsamości firm, "Firma i Rynek", nr 13.
  • Filipek J. 2008, Strategiczne podstawy budowania architektury portfela marek spółek grup kapitałowych, "CEO. Magazyn Top Menedżerów", czerwiec.
  • Frąckowiak W. (red.) 2009, Fuzje i przejęcia, PWE, Warszawa.
  • Habeck M.M et al. 2000, After the Merger - Seven Rules for Successful Post-Merger Integration, Pearson Education, Edinburgh Gate.
  • Haspeslagh P.C., Jemison D. 1991, Managing Acquisitions: Creating Value through Corporate Renewal, Free Press, New York.
  • Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o Polaków zaufaniu do firm farmaceutycznych 2011, raport. OnBoard PR, PBS DGA, Warszawa.
  • Lelonkiewicz A. 2004, Zarządzanie tożsamością firmy, www.egospodarka.pl/6523 (dostęp lipiec 2012).
  • Mirvis P.H., Marks M.L. 1992, Managing the Merger: Making it Work, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Pablo A. 1994, Determinants of acquisitions level: a decision-making perspective, "Academy of Management Journal", vol. 37, no. 4.
  • Pocztowski A. (red.) 2004, Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesach fuzji i przejęć, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Scott S.G., Lane V.R. 2000, A stakeholder approach to organizational identity, "Academy of Management Review", vol. 25, no. 1.
  • Stańda A. 2012, Dorobek strategicznej szkoły kultury organizacyjnej, [w:] A. Sopińska (red.), Współczesne przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
  • Strategor 1997, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  • Stuss M. 2008, Zarządzanie nową organizacją po fuzji lub przejęciu, [w:] A. Herdan (red.), Fuzje, przejęcia. Wybrane aspekty integracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Sudoł S. 2005, Niektóre kontrowersyjne problemy dotyczące przedsiębiorstwa jako instytucji, "Organizacja i Kierowanie", nr 1.
  • Szczepankowski P. 2000, Fuzje i przejęcia, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa.
  • Trocki M. 2004, Grupy kapitałowe. Tworzenie i funkcjonowanie, PWE, Warszawa.
  • Whetten D.A., Godfrey P.C. (eds.) 1998, Identity in Organizations: Building Theory through Conversations, Sage Publishing, London.
  • Zarębska A. 2009, Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242469

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.