PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 273 Osobowościowe i kompetencyjne uwarunkowania sukcesu | 9--18
Tytuł artykułu

Dylematy współczesnego menedżera - dobry menedżer, czyli kto?

Autorzy
Warianty tytułu
Dilemmas of Contemporary Management. Good manager - Who Is He?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poniższy artykuł ma charakter teoretyczny. W artykule podjęty został temat kompetencji przywódczych w perspektywie wyzwań, jakie stawia kadrze zarządzającej współczesny świat. Prezentowane rozważania dotyczą znaczenia, jakie nadajemy pojęciom "dobry menedżer", "dobry szef", "dobry kierownik". Zamierzeniem autorki jest włączenie się do dyskusji na temat kształtowania i rozwoju kadry kierowniczej oraz próba przybliżenia dylematów, z jakimi zmagają się, lub w nieodległej przyszłości będą się zmagać, menedżerowie firm stanowiących awangardę rynków światowych oraz wszyscy, którzy zarządzając lokalnymi firmami, chcą być "dobrymi" szefami.(abstrakt oryginalny)
EN
This is a theoretical kind of an article with the main question - what does it mean to be "a good manager", "good boss" or "good superior"? Managers, maybe specially executives, know that they have to find ways to engage followers and to rouse their commitment to company goals. Any of the qualities of managers (leaders, executives) cannot be used separately and mechanically, they must become or must be the part of an executive's personality. Managers ought to be themselves, but better than others; they ought to be aware of their advantages and their weakness, too. The article is about the competence of leadership in a view of the challenges posed to managers. The intention of an author is to contribute to the discussion about education and development of managerial staff and an attempt to approximate the dilemmas faced now or in the near future by both managers of companies representing the global markets as well as managers of local companies who still want to be "good bosses".(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bain P.G., Mann L., Atkins L., Dunning J., R&D Project Leaders: Roles and Responsibilities, [w:] L. Mann (ed.), Leadership, Management, and Innovation in R&D Project teams, Praeger, Westport 2005.
  • Barabasz A., Osobowość organizacji. Zastosowanie w praktyce zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Barabasz A., Organizational Dysfunctions on Psychoanalytic Perspective, [w:] D. Lewicka (ed.), "Organization Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital", AGH University of Science and Technology Press, Kraków 2010.
  • Bass B.M., Bass and Stogdill's Handbook of Leadership" Theory, Research and Managerial Applications, Free Press, New York 1990.
  • Bełz G., System zarządzania jako regulator odnowy i wzrostu przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  • Bennis W., Nanus B., Leaders: Strategies for Taking Charge, Harper Collins, New York 2003.
  • Burns J.M., Leadership, Harper&Row, New York 1978.
  • Foulkes S.H., Therapeutic Group Analysis, Karnac, London 1984.
  • Hamel G., Breen B., Zarządzanie jutra. Jakie jest twoje miejsce w przyszłości, Harvard Business School Press, Warszawa 2008.
  • Hirschhorn L., Managing in the New Team Environment. Skills, Tools, and Methods, Addison-Wesley Publishing Company, San Jose 2002.
  • Kets de Vries M.F., Miller D., The Neurotic Organization, Jossey-Bass, San Francisco 1984.
  • Mintzberg H., The Nature of Management Work, Harper Collins Publisher, New York 1978.
  • Schein E., Przywództwo a kultura organizacyjna, [w:] Lider przyszłości, G. Hesselbein, H. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Business Press, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.