PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 147--179
Tytuł artykułu

Marketing as an Applied Discipline of the Economic Sciences. An Attempt at Identifying

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
While making an attempt to determine a relationship of marketing (the theory of market and marketing) - as an applied discipline (a practical science) not separated yet from other sciences - to the basic institutional disciplines of the economic sciences which in the Polish system of sciences include economy, management sciences and the science of commodities, we will attempt to demonstrate, against the background of the existing, already established relationships of the knowledge on the marketing with the two former disciplines, the distinction of marketing as a discipline. The distinction is clear enough to justify even its institutionalisation in the field of the economic sciences.(fragment of text)
Rocznik
Numer
Strony
147--179
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie. Ed. L. Żabiński and K. Sliwińska. PWE, Warsaw 2002, pp. 13-14.
  • R. Niestrój: Marketing zintegrowany - wyzwanie teorii i praktyki zarządzania. In: Marketing u progu XXI wieku. Jubilee book to celebrate Prof. Jerzy Altkorn's 70th birthday. Economic University, Cracow 2001, p. 95.
  • J. Dietl: Perspektywy marketingu - zmierzch czy rozwój? In: Marketing u progu XXI wieku. Jubilee book to celebrate Prof. Jerzy Altkorn's 70th birthday. Economic University, Cracow 2001, p. 38.
  • K.Białecki, T.Gołebiowski.; W poszukiwaniu tożsamości marketingu: marketing a ekonomia i zarządzanie, In: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość. Academic editing L. Garbarski, The L. Koźmiński College of Entrepreneurship and Management, Warsaw 2004.
  • M. Sołtysik: Teoretyczno-metodologiczne problemy współczesnej logistyki. "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2001, no. 11.
  • L. J. Krzyżanowski: O podstawach kierowania organizacjami inaczej: Paradygmaty. Filozofia. Dylematy. PWN, Warsaw 1999, p. 135.
  • D. Kempny: Logistyczna obsługa klienta. PWE, Warsaw 2001, p. 18, 27.
  • J. Dietl: Some Remarks on Marketing Perspectives. In: Marketing and Globalisation. Ed. J. Dăd`o, J.W. Wiktor. Cracow Uniwersity of Economics, Matej Bel University, Cracow 2000.
  • J. Dietl: Dylematy badań współczesnego marketingu. "Marketing i Rynek" 2002, no. 3.
  • J. Dietl: Marketing. Wybrane problemy. PWE, Warsaw 1985.
  • H. Leibenstein: Poza schematem homo oeconomicus. Nowe podstawy mikroekonomii. PWN, Warsaw 1988, p. 42.
  • J. Szumilak: Marketing a rynkowy mechanizm alokacji zasobów. In: Marketing u progu XXI wieku. Jubilee book to celebrate Prof. Jerzy Altkorn's 70th birthday. Economic University, Cracow 2001,p. 71-72
  • J. Szumilak: Zasady marketingu a rynkowy mechanizm alokacji zasobów, "Ekonomista" 2001, no 5.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warsaw 1994, p. 10
  • P.A. Samuelson, W. D. Nordhaus: Ekonomia. T. I. PWN, Warszawa 1995, s. 82.
  • W. Stankiewicz: Historia myśli ekonomicznej. PWE, Warsaw 2000, s. 397.
  • Ph. Kotler: Marketing Management. The Millennium Edition. Prentice Hall, Inc Upper Saddle River, New Jersey 2000, pp. 3-5.
  • G. S. Beker: Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. PWN, Warsaw 1990.
  • A. Slywotzky, D. J. Morrison, B. Andelman: Strefa zysku. Strategiczne modele działalności. PWE, Warsaw 2000.
  • F. Misiag: Marketing w transformowanej gospodarce. In: Marketing. Przełom wieków. Ed. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. T. I. AE, Wrocław 2000, p. 70
  • F. Misiąg, Marginalizacja marketingu, In: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce: Tożsamość, etyka, przyszłość. Academic editing L. Garbarski, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warsaw 2004
  • J. Witkowski: O związkach logistyki z finansami, marketingiem i produkcją w przedsiębiorstwie. "Gospodarka Materiałowa & Logistyka" 1999, no. 10
  • Polityka gospodarcza. Ed. B. Winiarski. PWN, Warsaw 2000, pp. 19-21.
  • Ch. Grönroos: Od marketingu-mix do marketingu relacji z klientem - w kierunku zmiany paradygmatu w zakresie marketingu. The Swedish School of Economy and Company Management, Helsinki 1991, p. 4.
  • J. Dietl: Marketing. PWE, Warsaw 1985, p. 13
  • K. Białecki: Elementy marketingu eksportowego. PWE, Warsaw 1968, p. 7
  • M. Blaug: Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. PWN, Warsaw 1994, p. 400
  • T. Ambler: Marketing od A do Z. The Financial Times przedstawia. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Cracow 1999, p.133-135
  • A.K. Koźmiński: Analiza systemowa organizacji. PWE, Warsaw 1976, pp. 260-261.
  • S. Nowak: Metodologia badań społecznych. PWN, Warsaw 1985, p. 397-399
  • Ph. Kotler: Marketing Management. Prentice Hall Inc, Englewod Cliffs 1980, p. 7.
  • L.Żabiński.; Marketing a zarządzanie. O niektórych relacjach dyscyplinarnych. "Marketing i Rynek" 2002, no. 9
  • L. Żabiński: Paradygmaty współczesnego marketingu. O niektórych aspektach identyfikacyjnych. In: Marketing u progu XXI wieku. Jubilee book to celebrate Prof. Jerzy Altkorn's 70th birthday. Economic University, Cracow 2001, p. 71-72
  • Y. Allaire, M.E. Firsirton: Myślenie strategiczne. PWN, Warsaw 2000, p. 127.
  • L. Żabiński: Obrazy marketingu w jego paradygmatach. In: Marketing. Przełom wieków. Ed. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. T. I. AE, Wrocław 2000, p. 13
  • Ph. Kotler, S. Jatusripitak, S. Maesincee: Marketing narodów. Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego. Publishing House of the Professional School of Business, Cracow 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.