PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Warsztaty doktoranckie' 09. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia | 117--128
Tytuł artykułu

Wpływ przedsiębiorstw sportowych na zwiększenie konkurencyjności rynku pracy w RFN

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa sportowe w RFN wpływają na tworzenie nowych miejsc pracy. W swojej działalności zarządzający firmami starają się pozyskiwać wysokiej klasy fachowców, począwszy od zawodników i sztabu trenerskiego, na stanowiskach menedżerskich kończąc. Utrzymanie pozycji konkurencyjnej na rynku niemieckim i europejskim wymaga uświadomienia, że losy rywalizacji (także pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami sportowymi) w przyszłości będą roztrzygać się na runku pracy. Różnice pojawiające się choćby pomiędzy przedsiębiorstwami z pięciu wybranych państw (Anglia, Francja, Hiszpania, RFN, Włochy) powodują, że Parlament Europejski, odwołując się do "europejskiego modelu piłki nożnej", zaleca podjęcie przez państwa członkowskie UE działań w celu eliminowania powiększających się dysproporcji. (...) Modelowe rozwiązania prawne w postaci wymogów licencyjnych, wynikające w prostej linii ze społecznej gospodarki rynkowej, powodują, iż do rywalizacji dopuszcza się tylko te przedsiębiorstwa sportowe. które dają gwarancję profesjonalnego wypełniania wymogów sportowych i ekonomicznych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Belet I. : Sprawozdanie w sprawie przyszłości zawodowej piłki nożnej w Europie, http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A6-2007-0036+0+DOC+XML+VO//PL [28.10.2008].
  • Bolchover D., Brady Ch. : 90-minutowy menedżer. Lekcje z pierwszej linii zarządzania. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2007.
  • Borussia Dortmund, Geschäftsbericht Juli 2007 - Juni 2008, http://www.borussiaaktie.de/pdf/gb/BVB-GB-2008.pdf [14.03.2009].
  • Bundesliga Report 2008, Deutsche Fussball Liga GmbH, Framkfurt am Main, http://www.dfl.de/media/native/newsletter/_dfl_bundesliga_report_2008.pdf [29.04.2008].
  • Bundesliga Report (2009), Deutsche Fussball Liga GmbH, Frankfurt am Main, http://www.bundesliga.de/media/native/newsletter/80644_report_2009_internet_kl.pdf. [14.03.2009].
  • Der Kapitalismus im 21. Jahrhundert. Alfred Herrhausen Gesellschaft für Internationalen Dialog (Hrsg), Piper Verlag, München / Zürych 1999.
  • Ekspansja czy regres marketingu ? Red. T.Zwierzyńka-Bubałło. PWE, Warszawa 2006.
  • Football Money League. Gate Receipts. Red. D.Jones, Deloitte, Manchester 2008.
  • Hammann P., Schmidt L., Welling M. : Őkonomie des Fussballs. Grundlegungen aus volks- und betriebswirtschaftlicher Perspektive. Deutscher Universität Verlag, Wiesbaden 2004.
  • Komisja Wspólnot Europejskich, Biała Księga na temat sporu, www.eurlex.europa.eu/smartapiu/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!DocNumber&lg=de&type_doc=COMfinal&an_doc=2007&nu_doc=391 [28.10.2008].
  • Panfil R. : Zarządzanie produktem klubu sportowego. Wyższa Szkoła-Edukacja w Sporcie, Warszawa 2004.
  • Peters B., Hermann H.P., Müller-Wirth M. : Führungsspiel. Heyne, München 2008.
  • Przedsiębiorczość i konkurencyjność. Red. J.Kotowicz-Jawor. PTE, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2001.
  • Rudolph H. : Management der ersten Liga. Mit den strategien des FC Bayern München zum Erfolg. Haufe Verlag, München 2002.
  • Sport. Kultura. Społeczeństwo. Księga pamiatkowa w 75-lecie urodzin Profesora Zbigniewa Krawczyka. Red. Z.Kosiewicz. Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2006.
  • Sprenger R.K. : Gut aufgestellt. Fussballstrategien für Manager. Campus Verlag, Frankfurt / New York 2008.
  • Swieter D. : Eine ökonomische Analyse der Fussball-Bundesliga. Dincker&Humblot GmbH, Berlin 2002.
  • Teichmann K. : Strategie und Erfolg von Fussballunternehmen. Deutscher Universität Verlag, Wiesbaden 2007.
  • Trosien G., Dinkel M. : Personalentwicklung im Sportmanagement. Afra Verlag, Butzbach-Griedel 2004.
  • Unterhitzenberger S.J. : Fussball als kommerzielles Sportevent _ die regionalökonomischen Effekte des FC Bayern München für die Stadt München. "Mitteilungen der Geographischen Gesellschaft in München" 2004, Band 87.
  • Vöpel H., Steinhardt M. : Wirtschaftsfaktor Fussball. Globale Entwicklung und die regionalwirtschaftlichen Potenziale des HSV. HSH Nordbank AG, Hamburg 2008.
  • Walter Eucken. Podtawy polityki gospodarczej. Red. E.Eucken, K.P.Hensel. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2005.
  • Wegener E. : Steilvorlage für die Volkswirtschaft. "Bundesliga Magazin" 2007, November.
  • Weilguny M. : Europas Fussball auf Wachstumkurs. "Sponsors" 2008, nr 7.
  • Willms W., Fischer A. : Bundesliga Fussball als Standortfaktor. " Monatsbericht - BAW Institut für Wirtschaftsforschung", 2001, Heft 6.
  • Zeltinger J. : Customer Relationship Management in Fussballunternehmen. Erfolgreiche Kundenbeziehungen gestalten. Erich Schmidt Verlag, Berlin 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242721

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.