Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Gry komputerowe stają się coraz bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu. Badania pokazują, że 84% respondentów sięga po gry co najmniej raz w tygodniu, a 41% deklaruje, że robi to codziennie. Potwierdzają to również badania prowadzone w Stanach Zjednoczonych przez Nielsen Entertainment. (...) Gry komputerowe stają się tym samym atrakcyjnym nośnikiem przekazu promocyjnego. Okazuje się, że respondenci pozytywnie postrzegają product placement w grach komputerowych. Ponad połowa uważa, że takie działanie jest potrzebne. Duże przedsiębiorstwa zaangażowane w product placement mogą z powodzeniem zdecydować się na wejście do wirtualnego świata gier. Według respondentów największe znaczenie dla firm stosujących product placement w grach ma efekt przypominania o produkcie lub usłudze4. Takie działanie wpływa również na wzrost sprzedaży oraz pozwala budować pozytywny wizerunek produktu lub marki. Powyższe cele powinny być zatem realizowane przez przedsiębiorstwa stosujące product placement w grach komputerowych. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
129--138
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Czarnecki A. : Product placement niekonwencjonalny sposób promocji. PWE, Warszawa 2003.
- Krzemiński A., Ratajczyk P. : Product placement w grach wideo, www.egospodarka.pl
- Szafrarz T. : Świat gier komputerowych, www.przeglad-techniczy.pl
- Tokarska-Nygat M. : To nie przypadek to product placement, www.opoka.org.pl
- Yi M. : Adverstisers Pay for Video Games. Product Placement Tradition no Longer Free Ride for Business, www.sfgate.com
- www.wirtualnemedia.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242803