PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Warsztaty doktoranckie' 09. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia | 129--138
Tytuł artykułu

Gry komputerowe - współczesny nośnik product placement

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gry komputerowe stają się coraz bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu. Badania pokazują, że 84% respondentów sięga po gry co najmniej raz w tygodniu, a 41% deklaruje, że robi to codziennie. Potwierdzają to również badania prowadzone w Stanach Zjednoczonych przez Nielsen Entertainment. (...) Gry komputerowe stają się tym samym atrakcyjnym nośnikiem przekazu promocyjnego. Okazuje się, że respondenci pozytywnie postrzegają product placement w grach komputerowych. Ponad połowa uważa, że takie działanie jest potrzebne. Duże przedsiębiorstwa zaangażowane w product placement mogą z powodzeniem zdecydować się na wejście do wirtualnego świata gier. Według respondentów największe znaczenie dla firm stosujących product placement w grach ma efekt przypominania o produkcie lub usłudze4. Takie działanie wpływa również na wzrost sprzedaży oraz pozwala budować pozytywny wizerunek produktu lub marki. Powyższe cele powinny być zatem realizowane przez przedsiębiorstwa stosujące product placement w grach komputerowych. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Czarnecki A. : Product placement niekonwencjonalny sposób promocji. PWE, Warszawa 2003.
  • Krzemiński A., Ratajczyk P. : Product placement w grach wideo, www.egospodarka.pl
  • Szafrarz T. : Świat gier komputerowych, www.przeglad-techniczy.pl
  • Tokarska-Nygat M. : To nie przypadek to product placement, www.opoka.org.pl
  • Yi M. : Adverstisers Pay for Video Games. Product Placement Tradition no Longer Free Ride for Business, www.sfgate.com
  • www.wirtualnemedia.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242803

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.