Warianty tytułu
Tourist Demand Stimulation by Creation of Tourism Products the Example of the West- Pomeranian Voivodeship
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza działań podejmowanych przez podmioty polityki turystycznej na poziomie regionalnym i lokalnym w zakresie kreowania markowych produktów turystycznych w celu stymulowania popytu turystycznego w województwie zachodniopomorskim. Część teoretyczna wskazuje główne determinanty kształtowania obszarowych produktów turystycznych na poziomie regionalnym i lokalnym. Część praktyczna dotyczy kreowania markowych produktów turystycznych.(tekst z oryginału)
The aim of the article is the analysis of activities in the field of creation of brand tourism products, taken up by the tourist policy'sentities on the regional and local level in order to stimulate tourism demand in the West Pomeranian Voivodeship. In the first part, teoretical one, there were pointed out determiners of areal tourism products formation on the regional and local level with special consideration for activities taken up by self-government. Second and third part have practical character and refer to the creation of brand tourism products on the regional and local level in the West Pomeranian Voivodeship as stimulant to the tourism demand. (original abstract)
Rocznik
Strony
307--322
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
autor
- Uniwersytet Szczeciński
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Strategia rozwoju województwa zachodniopomorskiego do roku 2020, Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego, Szczecin, grudzień 2005
- Strategia rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim do 2015 roku, PART S.A, ZROT, Warszawa, Szczecin, Koszalin 2010
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242941