Warianty tytułu
Modernizations of Curriculum - the Case of the Program of Systems Managerial Decision Aid (SMDA)
Języki publikacji
Abstrakty
Dyskusje nad programami studiów prawie zawsze wywołują wiele emocji w środowisku akademickim, albowiem kryją się zwykle za nimi życiowe interesy profesorów i asystentów. Rzecz oczywiście idzie o możliwości/chęci wykładania, a co za tym idzie o tzw. obiektywne uzasadnienie swojej obecności na uniwersytecie - uzasadnienie i znaczenie przez pryzmat zapotrzebowania na konkretną pracę dydaktyczną, na wykłady, seminaria czy ćwiczenia, w których konkretny wykładowca czuje się kompetentny, swobodny, merytorycznie dobry. W dyskusjach tych zwykle bardzo słabo słychać głos najbardziej zainteresowanych efektami kształcenia - samych studentów. Przyczyny tego stanu rzeczy są naturalne - młodzi ludzie nie mają bowiem jeszcze wystarczającej perspektywy, aby ocenić przydatność dla nich obecnych programów kształcenia bądź propozycji ich zmian. Ktoś zatem powinien zabrać głos w ich imieniu. Niniejszy artykuł nie jest próbą zastąpienia głosu studentów, a raczej głosem w dyskusji nad kierunkiem zmian, jaki będzie wynikać z przedstawionej metodologii konstruowania programów nauczania w odniesieniu do specjalności SWDM na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej. (fragment tekstu)
This paper presents methodological principles of constructing the curriculums. Special attention was paid to the constraints concerning the program of Systems Managerial Decision Aid and then a suggestion was put forward. The specialists in this profile could support the development of the Information Society. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
- EITO, European Information Technology Observatory 2002, 2004, 2006 Frankfurt/Mein.
- Puybaraud M., The Flexible Working Survey 2004, Johnson Controls, University of the West of England, Bristol, za http://environment.uwe.ac.uk.
- OECD Information Technology Outlook 2006, 2004, 2002, OECD Paris.
- www.rgsw.edu.pl.
- www.menis.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171242943