PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Warsztaty doktoranckie' 10. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia | 277--286
Tytuł artykułu

Wykorzystanie internetu w dystrybucji ubezpieczeń

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet charakteryzuje się możliwością nawiązania kontaktu z klientem w czasie rzeczywistym, interaktywnością oraz multifunkcjonalnością. Internet jako nowy sposób dystrybucji ubezpieczeń stanowi źródło licznych korzyści zarówno dla klienta, jak i dla samego zakładu ubezpieczeń. Poprzez Internet kreowana jest nowa jakość sprzedaży, reklamy i promocji. Transakcje dokonywane za pośrednictwem portali internetowych umożliwiają szybki dostęp do informacji o usłudze ubezpieczeniowej oraz jej zakup. Z badań opartych na źródłach wtórnych wynika, że znaczenie tego kanału dystrybucji szybko wzrasta. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie możliwości, jakie stwarza Internet w procesie dystrybucji ubezpieczeń, a także identyfikację czynników ograniczających rozwój tego kanału dystrybucji. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamczewski P.: Internet w praktyce biznesu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000.
  • Agent w cenie. "Gazeta Bankowa", 25 maja 2009.
  • Direct, dlaczego nie w Polsce? Bankier.pl [19.05.2009].
  • Direct na fali. "Gazeta Bankowa", 4 maja 2009.
  • Forrester Research 2006: "Market Overview, Online Insurance Sales Forecast 2006-2011": 5 osobnych raportów dla Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii.
  • Internet w ubezpieczeniach direct - szansa czy tylko eksperyment? Raport KPMG, 2007.
  • Kufel-Siemińska A.: Właściwości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.
  • Lewis H.G., Lewis R.D.: E-marketing - handel w Internecie. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  • Link 4 poszerzył ofertę. Uwagi obserwatora. "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 2004, nr 7/8.
  • Mazurek G.: Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr sp. z o.o., Gdańsk 2008.
  • Obstawski Z., Perenc J.: Usługi ubezpieczeniowe. W: Współczesna ekonomika usług. Red. S. Flejtarski et al. PWN, Warszawa 2005.
  • Pierwsze ubezpieczenia dostępne przez Internet. "Dziennik Internetowy PAP", 4 października 2001.
  • Rynek ubezpieczeń: portret statystycznego ubezpieczonego. "Gazeta Ubezpieczeniowa", 27 marca 2009.
  • Sangowski T., Ratajczak M.: Internet jako nowa jakość dystrybucji produktu ubezpieczeniowego. W: Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń. Red. J. Garczarczyk. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002.
  • Systemy informatyczne organizacji wirtualnych. Red. M. Pańkowska, H. Sroka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243167

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.