PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 278--289
Tytuł artykułu

Preferencje konsumentów dotyczące żywności ekologicznej oraz sposobów jej dystrybucji

Warianty tytułu
The Consumers Preferences Relating to Ecological Food and the Ways of Her Distribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zwrócono uwagę na zmiany dotyczące preferencji konsumentów odnośnie do ich sposobu odżywiania się. Zauważono wzrost zainteresowania żywnością ekologiczną, pomimo niskich dochodów konsumentów oraz wyższych jej cen w porównaniu do żywności konwencjonalnej. Wybór i zakup żywności ekologicznej jest spowodowany najczęściej troską o zdrowie własne konsumentów, jak i o zdrowie ich rodzin. Istotny jest także fakt, że konsumenci żywności ekologicznej posiadają ponadprzeciętną świadomość związku produkcji żywności ekologicznej z dbałością o ochronę środowiska. Należy przypuszczać, że zainteresowanie żywnością ekologiczną będzie wzrastać, a to z kolei będzie niejako wymuszać konieczność rozwoju kanałów dystrybucyjnych żywności ekologicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The attention was paid In the study to changes relating consumers preference their way of nourishment regarding. The growth of the interest was noticed the ecological food, in spite consumers low earnings and the higher her prices in the comparison with the conventional food. He is caused choice and the purchase of the ecological food the worry about the consumers own health the most often, as also about the health of their families. The fact essential is also that the consumers of the ecological food possess the ponadprzeciętną consciousness of the relationship of the production of ecological food with care about the protection of the environment. You should suppose that the interest the ecological food will grow up, and this in the turn will extort the necessity of the development of the channels of distributional foods so to say to ecological. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
278--289
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Babik, I. i in., 2010, Wdrożenie produkcji ekologicznej i marketing jego produktów szansą rozwoju gospodarstw rolnych i regionów, materiały szkoleniowe, FAPA, Skierniewice.
  • Klimczyk-Bryk, M.,2001, Rola informacji w kształtowaniu proekologicznych zachowań konsumentów, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Łuczka-Bakuła W., Smoluk J., 2004, The Perception of Polish Organie Food Consumer, http://orgprints.org/3943/01/3943.pdf [dostęp: październik 2012].
  • Nowogródzka, T., Szarek, S., 2011, Oczekiwania konsumentów dotyczące produktów ekologicznych, Marketing produktów ekologicznych, 2007, Polski Klub Ekologiczny, Koło Miejskie, Gliwice.
  • Plan działań dla żywności i rolnictwa ekologicznego w Polsce na lata 2011-2014, 2011, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa.
  • Nowogródzka, T., Szarek, S., 2011, Analiza krajowego rynku i rozpoznawalności produktów ekologicznych, struktury popytu, oczekiwań konsumentów i wielkości obrotów produktami ekologicznymi. Wyniki badań z zakresu rolnictwa ekologicznego w roku 2011, MRiRW
  • Tyburski, J., Żakowska-Biemans, S., 2007, Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • www.rynekzywnosci.pdf [dostęp: 10.06.2012],
  • Zanoli, R., Bähr, M., Botschen, M., Labrenz, H., Naspetti, S., Thelen, E., 2004, The European Consumer and Organic Food, School of Management and Business, The University of Wales in Aberystwyth.
  • Żakowska-Biemans, S., 2006, Rynek żywności ekologicznej w Polsce- szanse i możliwości rozwoju, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, Radom.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243241

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.