PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 199--207
Tytuł artykułu

Management of Changes in Enterprises as a Form of Adaptation to E-Economy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwach formą adaptacji do e-gospodarki
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Changes that occur in the modern world force those who conduct their business activity to do continuous, constant observation and analysis of the processes around and to take instant decisions in order to maintain the market position. Phenomena such as liberalization, globalization and rapidly changing needs and expectations of customers are the reason for such a situation where the ability to effectively collect, process and use information is an essential requirement to maintain a competitive position in the market. Information becomes the basis for the smooth functioning of businesses, administration at all levels and lives of individual people. Information - processed to a form that is as convenient for the user as possible, delivered at the place where it is needed and at the time when it is needed. Actually neither the scope nor the pace of information transmission is a barrier now, due to the techniques and technologies applied, but above all the ability to use these opportunities in a reasonable way. (fragment of text)
Obecnie przedsiębiorstwa funkcjonują w gospodarce, w której informacja jest bardzo istotna. Przedsiębiorstwa muszą dostosować się do otaczającej je rzeczywistości i wprowadzić zmiany, które dostosują firmy do istnienia w e-gospodarce.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • See B. Gregor, M. Stawiszyński, E-Commerce, Wyd. BRANTA, Bydgoszcz-Łódź 2002, p. 24.
  • Strategies and Models of Electronic Economy, ed. C. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, p. 32.
  • J. Nirenberg, Introduction of the Internet Way of Thinking in an Enterprise, in: Biznes. Zarządzanie firmą, część 1 (Business. Company Management, part 1), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, p. 143.
  • See A. Wallis, The Role of Information Technologies in the Development of Organizational Changes, Forms and Methods of Business Management, in: Information in the Twenty-First Century Society, ed. A. Łacińska, Olsztyn 2003, p. 454.
  • See GUS, Use of Information-Telecommunication Technologies in Enterprises, Households and by Individuals in 2008, http://www.stat.gov.pl, 19.7.2010.
  • Eurostat 2008 and e-Business W@tch 2007.
  • The European e-Business Report 2008, 6th Syntethesis Report of the Sectoral e-Business Watch, Executive Summary, European Commission, p. 6.
  • E-learning improvement to support e-business in the SME sector, www.e-mentor.edu.pl, 19.7.2010.
  • Telecommunication market in Poland 2009 - corporate customers, report of consumer research conducted by PBS DGA sp. z o.o., UKE, Sopot 2009, p. 33.
  • W. Cellary, Three Challenges of Electronic Knowledge-Based Economy: Business, Administrative, Social, in: GOW - a Challenge for Poland, ed. J. Kotowicz-Jawor, PTE, Warszawa 2009, p. 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.