PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 25 Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku | 331--340
Tytuł artykułu

Rola kultury organizacyjnej w kreowaniu relacji w przedsiębiorstwach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Organiztional Culture in Creating Relationship in the Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaakcentowano, że kultura organizacyjna ma olbrzymi wpływ na kształtowanie relacji między pracownikami oraz na zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Jednakże to, czy pracownicy będą nastawieni na zarządzanie wiedzą zależy od kultury organizacyjnej istniejącej w przedsiębiorstwach, która wpływa i motywuje pracowników do pozyskiwania informacji, a później do wykorzystywania użytecznej wiedzy w organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper indicates that the culture of an organization has a big influence on the creating the relationship between employees and knowledge management in the companies. However, whether employees are oriented towards knowledge management depends on the existing organizational culture in companies. The organizational culture has a significant influence and motivates employees to obtain information and then to use it in the organization.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • T. Rojek, Zarządzanie wiedzą a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji"2001,nr 1,s.14
  • G. Probst, S. Raub, K. Romhard, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 81.
  • Kultura dialogu. Tożsamość europejska a edukacja, red. B. Borkowska, M. Łyda, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, Katowice 2004, s. 5
  • Ch. Evans, Zarządzanie wiedzą¸ PWE, Warszawa, 2005, s. 14.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Systainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Wyd. Poltext, Warszawa 2010, s. 136.
  • V. Peltokorpi, Intercultular Communications in foreing subsidiaries: The influence of expariates' language and cultural competencies"Scandinavian Journal of Management" 2010, Vol. 26, s. 176-188.
  • B.R. Kuc, Strategiczne wymiary doskonałości w zarządzaniu, w: Współczesne paradygmaty nauk o zarządzaniu, red. W. Kowalczewski, Difin, Warszawa 2008, s. 100.
  • D. Jemielniak, A. Koźmiński, Zarządzanie wiedzą, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008,s.32
  • G. Kobyłko, M. Morawski, Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Difin, Warszawa 2006,s.11
  • Z. Malara, Umiejętność zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym jako czynnik sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa, w: Społeczne uwarunkowania sukcesu organizacji, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 2/3, Sopot 2009, s. 813.
  • Kierunki i metody zarządzania przedsiębiorstwem, red. W. Kowalczewski, W. Matwiejczuk,Difin,Warszawa 2007,s.179
  • J.O. Paliszkiewicz, Rozwój organizacji poprzez zarządzanie kapitałem intelektualnym, Wyd. Profesjonalne Alpha, Ostrołęka 2005, s.71.
  • A. Glińska-Neweś, Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora, Toruń 2007,s.231-236
  • A. Paliwoda-Matiolańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa 2009, s. 38.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, "E-mentor" 2005, nr 1, Warszawa 2005, s. 14.
  • A.K. Koźmiński, D. Jemielniak, D. Latusek, Współczesne spojrzenie na kulturę organizacji,"E-mentor"2009, nr 3,s.16
  • F. Trompenaars, Ch. Hampden-Turner, Zarządzanie personelem w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Wyd.Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005, s.131
  • M. Miller, R. Fields, A. Kumar, R. Ortiz, Leadership and organizational vision in managing a multiethnic and multicultural project team, "Journal of Management in Engineering" 2000, No. 16(6),s.22
  • J. Kisielnicki, Systemy informatyczne zarządzania, Wyd. Placet, Warszawa 2008, s. 98
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.