PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 6 | 5--19
Tytuł artykułu

International Marketing Research on the Markets of Central and Eastern Europe

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article discusses the evolution and development pattern of international marketing research in the markets in Central and Eastern Europe (CEE). It explores the determinants of research development in the CEE region, the perspectives of major research providers, and the major tendencies in the scope of the strategy and research materials used. Particularly, it focuses on the marketing research concerns in the region, citing the region's socio-cultural and infrastructural status. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--19
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Craig C.S., Douglas S.P. (2005): International Marketing Research. John Wiley & Sons, Ltd., New York.
  • ESOMAR (2007): Global Market Research. Http://esomar.org.
  • Gelbuda M., Meyer K.E., Delios A. (2008): International Business and Institutional Development in Central and Eastern Europe. "Journal of International Management", Vol. 14.
  • Http://www.gfk.co.yu/press/2006_008.php.
  • IBRKK (2007): Foreign Investment in Poland. Annual Report. Warsaw.
  • Karasiewicz G., Skorek M. (2006): Rynek badań marketingowych - perspektywa europejska. In: Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej. K. Mazurek-Łopacińska (ed.). Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Lucas R. (2006): Issues to Consider Before Starting Your Market Research Project in Eastern Europe and/or Russia. PMR Publications, www.research-pmr.com.
  • Rak V., Chmelikova S., Atari C., Galica M. (2007): Central Intelligence. Market Research in Central Europe. Http://www.tns-global.pl.
  • Schuh A. (2007): Brand Strategies of Western MNCs as Drivers of Globalization in Central and Eastern Europe. "European Journal of Marketing", Vol. 41, No. 3-4.
  • Schuh A., Rossmann A. (2007): Local Trends in Business and Management Research on CEE: A Literature Review of the 1990-2005 Period. In: Proceedings of the 15th Annual Conference on Marketing and Business Strategies for Central & Eastern Europe. P. Chadraba, R. Springer (eds). WU, Wien, pp. 20-25.
  • Śmiłowski E. (2008): Tendencje w technikach badań surveyowych - rozwój CATI, CAPI, CAWI. In: Badania Marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji. K. Mazurek-Łopacińska (ed.). PWE, Warszawa, pp. 43-54.
  • Sora A. (2007): Stan obecny i kierunki rozwoju rynku badań marketingowych w Polsce i na świecie. In: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. D. Maison, A. Noga-Bogomilski (eds). GWP, Gdańsk.
  • Stawicka M. (2007): Atrakcyjność inwestycyjna Polski. CeDeWu, Warszawa.
  • WIR (2007): Transnational Corporations, Extractive Industries and Development. United Nations, New York-Geneva.
  • Wódkowski A. (2007): Katalog PTBRIO. Rynek badań. Badacze. Firmy badawcze. PTBRIO, Warszawa.
  • Żabiński L. (2008): Zarys metodyki case research na cele badań zachowań marketingowych. In: Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji. K. Mazurek-Łopacińska (ed.). PWE, Warszawa, pp. 55-61.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.