PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 94 Klastry - wiedza, innowacyjność, rozwój | 191--203
Tytuł artykułu

Komunikowanie w klastrze - wykorzystanie public relations jako instrumentu zarządzania organizacją klastrową

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Communication in the Cluster the Use of Public Relations As a Management Instrument in a Cluster Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie komunikacji w klastrze jako tego czynnika, który stanowi jeden z podstawowych aspektów zarządzania organizacjami klastrowymi. Komunikacja przedstawiona jest tu w aspekcie komunikacji marketingowej (instrumentu zarządzania), która wpływa na kształtowanie sieci powiązań pomiędzy sferą nauki, biznesu i rządu. W efekcie oddziaływania komunikacji marketingowej na otoczenie, zarówno wewnętrzne,jak i zewnętrzne, kształtują się relacje i powiązania pomiędzy członkami klastra sprzyjające podejmowaniu działań kolektywnych.(tekst z oryginłu)
EN
Clusters, although they are not networks, in the context of cluster management, they are seen as a network structures. This is due to the fact that clusters are a developing structures standardized by law (in Poland they usually take the form of associations), with visible roles and responsibilities of its members, as well as goals and tasks that have to do the cluster organization. This article aims to provide communications in the cluster as the factor, which is one of the fundamental aspects of organizational management cluster. Communication is presented in the aspect of marketing communications, where public relations instruments are use to affect the building of trust and the development of relations between members of the cluster. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Enright M.J., Regional Clusters: What We Know and What We Should Know, w: Innovation clusters and interregional competition, eds J. Bröcker, D. Dohse , R. Soltwedel,Springer, Berlin 2003.
  • Gorynia M., Jankowska B., Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2008.
  • Mitręga M., Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w K atowicach, Katowice 2010.
  • Palmen L., Baron M., Przewodnik dla animatorów inicjatyw klastrowych, PARP, Warszawa 2008.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE , Warszawa 2001.
  • Skała M., Marketing w praktyce. Public relations między Kotlerem a rzeczywistością,"Marketing w Praktyce" 2002, nr 1.
  • Staszewska J., Klaster perspektywą dla przedsiębiorców na polskim rynku turystycznym, Difin 2009.
  • Stryjakiewicz T., Adaptacja przestrzenna przemysłu w Polsce w warunkach transformacji, UAM Poznań 1999.
  • Olędzki J., Tworzydło D., Public relations, znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa 2007.
  • Cluster Benchmarking Report, IK T Grenland, Berlin 2009, http://www.clusterobservatory.eu (12.10.2010).
  • Benchmarking klastrów w Polsce 2010, PARP, Warszawa 2010, www.pi.gov.pl(25.05.2011).
  • Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce, Raport z badań, red. K. Matusiak, Łódź 2010, http://www.sooipp.org.pl (12.01.2011).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243831

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.