Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Innovations in Creating Modern Instruments of Marketing Mix by Online Bank (on mBank Example))
Języki publikacji
Abstrakty
Usługa bankowa to usługa świadczona przez banki lub inne instytucje finansowe klientom indywidualnym lub podmiotom gospodarczym, realizowana w sposób tradycyjny przy wykorzystaniu oddziału bankowego lub elektroniczny poprzez nowoczesne kanały dystrybucji usług bankowych, takie jak Internet, telefon czy kioski multimedialne. W usługach bankowych, gdzie nie ma konieczności bezpośredniego kontaktu z firmą, na znaczeniu zyskuje obecnie Internet jako kanał dystrybucji usług. Kilka lat temu bankowość elektroniczna w Polsce dopiero się pojawiła (pierwszy bank zaoferował możliwość obsługi konta przez Internet w 1998 roku). Obecnie jest kilka banków działających wyłącznie w Internecie, a oprócz tego większość banków stwarza możliwość obsługi standardowego konta przez ten nowoczesny kanał dystrybucji.
The aim of the article was to show the possibilities offered by composing modern marketing mix instruments by the institution providing the banking services via the Internet. The paper presents aspects of the services assessment by the customer, the importance of distribution, appropriate pricing policy, possible methods of custom brand promotion. Considerations were also supplemented with customer service issues.
Rocznik
Numer
Strony
81--92
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Z. Miklewicz, P. Pluskota, B. Świecka, Usługi bankowe, w: Współczesna ekonomika usług, S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa (red.), Warszawa 2005, s. 329.
- 14 października 1998 roku to moment uruchomienia przez Powszechny Bank Gospodarczy w Łodzi pierwszego w Polsce rachunku z dostępem przez Internet, za: www.eurobankier.pl/edu/ multiarticle.html?article_id=817689 (3.12.2010).
- www.bankier.pl/wiadomosc/mBank-chce-miec-277-tys-nowych-klientow-w-2011 r-2258658. html (16.12.2010).
- http://media.mbank.pl/pr/175635/mbank-po-10-latach-najwiekszym-bankiem-internetowymw- polsce (14.12.2010).
- Na podstawie Z. Miklewicz, P. Pluskota, B. Świecka, op.cit., s. 329; M. Pluta-Olearnik, Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999, s. 20-23.
- W ustawodawstwie polskim bank definiowany jest jako osoba prawna utworzona zgodnie z przepisami ustawowymi, działająca na podstawie zezwoleń uprawniających do wykonywania czynności bankowych obciążających ryzykiem środki powierzone pod jakimkolwiek tytułem zwrotnym (Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. z późniejszymi zmianami Prawo bankowe, DzU 1997, nr 140, poz. 939).
- F. Newell, Lojalność.com. Zarządzanie relacjami z klientami w nowej erze marketingu internetowego, IFC Press, Kraków 2002, s. 33.
- www.mbank.pl/blog/kategoria,17,wplatomaty.html (14.12.2010).
- http://media.mBank.pl/pr/93027/r-ewolucja-w-mBanku-bezplatne-przelewy (15.12.2010).
- http://media.mbank.pl/pr/175635/mbank-po-10-latach-najwiekszym-bankiem-internetowymw- polsce (16.12.2010).
- A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Znaczenie informacji dla kształtowania więzi z klientami w firmach usługowych, "Marketing i Rynek" 2006, nr 9, s. 23.
- P. Antkowiak, Oblicza lojalności, "Impact" 2001, nr 4, s. 35-36.
- www.polecambank.pl (5.12.2010).
- M. Cyganek, Lojalny, bo dobrze obsłużony, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 7, s. 50.
- W. Węgorkiewicz, Raport - Customer Relationship Management cz. I, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 12, s. 38-39.
- Zob. J. Jurkojć, Lojalność wspomagana systemem komputerowym, "Manager" 2004, nr 10, s. 45.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171243847