PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/2 | 105--114
Tytuł artykułu

Sukces organizacji - przegląd mierników i sposobów ich wykorzystania

Warianty tytułu
Success of the Organization - Review of Success Measures and Ways of Their Application
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego referatu jest przedstawienie wybranych kryteriów i mierników oceny sukcesu organizacji, a także wybranych czynników mających wpływ na ich dobór. W pierwszej części referatu autorzy proponują podział mierników sukcesu na finansowe i pozafinansowe, a następnie dalszy podział mierników pozafinansowych na obiektywne i subiektywne. W drugiej części referatu zaprezentowano wybrane czynniki wpływające na dobór mierników sukcesu organizacji. Następnie przedstawione zostały niektóre trudności w doborze i interpretacji mierników sukcesu. Autorzy wskazują również możliwe kierunki dalszych badań nad pomiarem sukcesu organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present selected criteria and measures of success of the organization and to present some of the factors that influence selection of success measures. Authors propose to categorize success measures as financial and non-financial and further to divide non-financial measures into subjective and objective ones. In the next part of this paper selected factors that might influence success measures selection are presented. In the end authors shows a few problems concerning organization's success measurement that need further research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--114
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bingham T., Galagan P. (2009), The speed of success, "T+D" vol. 63, iss. 8.
  • Boga I., Ensari N. (2009), The role of transformational leadership and organizational change on perceived organizational success, "Psychologist-Manager Journal" vol. 12, iss. 4.
  • Burmaster A. (2007), Which metric gives the best gauge of success?, "New Media Age" 4/5.
  • Choueke M. (2008), A measure of success, "Precision Marketing" vol. 20, iss. 21.
  • Jacobson J. (2010), The Value of Customer Loyalty, "Metal Center News" vol. 50, iss. 12.
  • Karim A. (2010), Measure and share in success, "Optometry Today" vol. 50, iss. 23.
  • Makinen H., Rantamaki-Lahtinen L., Ylatalo M., Vehkamaki S. (2009), Measuring the success of Finnish family farms, "Acta Agriculturae Scandinavica: Section C -Food Economics" vol. 6, iss. 3/4.
  • Manion M.T., Cherion J. (2009), Impact of strategic type on success measures for Product Development Projects, "The Journal of Product Innovation Management" vol. 26, iss. 1.
  • McCurry P. (2010), Measures of success, "Third Sector" 6/29, iss. 621.
  • Morse R.J., Flanigan S. (2010), How We Measure Success, "U.S. News & World Report" vol. 147, iss. 8.
  • Motley L.B., (2007), Finding a metric that gauges success, "Bank Marketing" vol. 39, iss. 6.
  • Niu J., Lechler T.G., Jiang J (2010), Success Criteria Frameworkfor Real Estate Project, "Management Science & Engineering" vol. 4, iss. 3.
  • Norcross L. (2006), Building on Success [Performance Management System], "Manufacturing Engineer" vol. 85, iss. 3.
  • Paulson Gjerde K.A., Hughes S.B. (2009), Racing to success by identifying key performance drivers, "The Journal of Corporate Accounting & Finance" vol. 20, iss. 3.
  • Phillips J., Phillips P. (2006), Return On Investment Measures Success, "Industrial Management" vol. 48, iss. 2.
  • Rerup C. (2006), Success, failure and the grey zone: how organizations learn or don't from ambiguous experience, Academy of Management Annual Meeting Proceedings, Academy of Management, New York.
  • Snively S. (2010), Measuring up, "Chartered Accountants Journal" vol. 89, iss. 5.
  • Yeager T.F., Sorensen P.F. (2009), Measuring OD's Success, "OD Practitioner" vol. 41, iss. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.