PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 237 | 221--231
Tytuł artykułu

Znaczenie internetu w dystrybucji produktów żywnościowych

Warianty tytułu
The Importance of Internet in Distribution of Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wynik badań nad zachowaniami internautów, odpowiadając na pytania: czym dla konsumentów jest "cyfrowy świat", w jaki sposób z niego korzystają, jaka jest jego rola jako kanału dystrybucji dóbr żywnościowych? Omówiono podstawowe wzorce zachowań w zakresie roli internetu w poszukiwaniu informacji o produktach żywnościowych, ich zakupie, roli opiniotwórczej internetu na rynku dóbr żywnościowych. Połowa internautów poszukuje w internecie informacji o produktach żywnościowych. Produkty spożywcze są najrzadziej spośród kilkunastu kategorii produktowych poszukiwane online przez konsumenta, mają również najniższy poziom zakupu. Zaledwie 12% internautów kupujących przez internet nabywa jedzenie online, a nie więcej niż 16% - napoje. Dla porównania filmy i muzykę tą drogą nabywa 70% internautów. Wśród produktów spożywczych najczęściej w sieci poszukuje się informacji o alkoholach, słodyczach, napojach, najrzadziej o tytoniu. Istnieje korelacja pomiędzy poszukiwaniem informacji a zakupami online. Źródło danych empirycznych stanowią wyniki ogólnopolskich badań "Digital Life" firmy TNS Global. Badaniami objęto próbę 998 aktywnych internautów, z czego 120 osób dokonywało zakupów towarów spożywczych online. Wyniki badań są reprezentatywne dla populacji internautów w Polsce ze względu na wiek, płeć, intensywność korzystania z internetu, sytuację zawodową, region oraz dochód. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper were presented results of research on the behavior of internet users responding to the questions: what to consumer is "digital world"; how to use it; how is its role as a distribution channel of food goods. The basic pattern of behavior in the role of internet in search information about food products. About half of internet users searched information on the internet about food products. Food products are the least among a dozen product categories searched on-line by the consumer, they also have the lowest level of purchase. From all people whose buy by internet only 12% buy food, and 16% buy beverage. For comparison, movies and music in this way buy 70% of internet users. Among the food products most frequently in the network sought information on the alcohols, confectionery, beverages. There is a correlation between information seeking and on-line shopping The source of empirical data are the results of nationwide surveys the "Digital Life" by TNS Global. The study was an attempt to 998 active internet users, of which 120 people shopped for consumer goods online. The results are representative of the population of internet users in Poland due to age, sex, intensity of use of the internet, professional situation, region and income. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
221--231
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Warszawski Uniwersytet Medyczny
Bibliografia
  • Czy będziemy kupować marchewką w internecie? Raport z badań Millward Brown SMG/KRC, http://inwestycje.pl/resources/Attachment/201l/05_27/filel0638.pdf. [dostęp: 1.06.2012],
  • TNS Global, 2012, Digital Life 2012, Warszawa.
  • Levinson, J.C., Rubin, Ch., 1998, Marketing partyzancki on-line, PWE, Warszawa.
  • Raport "e-commerce 2010" Internet Standard, 2010 wrzesień, http://www.internetstandard.pl/whitepapers/1521/Raport.ecommerce.2010.html. [dostęp: 25.05.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244143

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.