PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 18 | 123--135
Tytuł artykułu

Znaczenie czynnika ludzkiego w usługach - spojrzenie z perspektywy kryzysu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Meaning of the Human Factor in Services - Looking from a Perspective of the Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sektor usług, podobnie jak przemysł czy rolnictwo, nie jest odporny na kryzys i mimo dominacji w gospodarkach rynkowych krajów wysoko rozwiniętych gospodarczo, przedsiębiorstwa usługowe borykają się z różnymi problemami. Jak wynika z raportu Kształcenie się w czasach kryzysu, przedstawionego przez portal Nowoczesna firma.pl, kraje UE coraz większą wagę przywiązują do kapitału ludzkiego. Rezultaty badania przeprowadzonego wśród państw członkowskich wskazują, że podejmowane są inwestycje w kapitał ludzki, by zachować istniejącą europejską pulę umiejętności, a także podnieść jej jakość. Niektóre z państw członkowskich zwiększyły budżet na kształcenie i szkolenie, a przynajmniej utrzymały go na dotychczasowym poziomie. Dowodzi to, że działania związane z inwestowaniem w kapitał ludzki, szczególnie w sektorze usług, wymagają wsparcia przedsiębiorców ze strony rządu. Jest to także ważne wobec faktu, że chcąc mieć nowoczesne firmy usługowe, mogące konkurować na rynku krajowym i rynkach innych krajów Unii Europejskiej, co umożliwia liberalizacja rynku wewnętrznego usług, wymagana jest długofalowa polityka wspierająca szczególnie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MMŚP)w budowaniu zaplecza kadrowego. (fragment tekstu)
EN
The human factor is of particular importance in service companies. An immanent feature of service firms is the relationship between a satisfied employee and a satisfied customer. The crisis makes us look at this important company asset with great care and common sense. It is also the time when we should invest in our employee Forecasts for 2015 point to an increasing importance of services in economic life. This will be the result of increased demand for services. The process of servicization of the economy and consumption is already observable. We need to be prepared for the circumstances, focusing on human resources, the most valuable asset of service companies.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Reakcje polskiego konsumenta na kryzys gospodarczy, red. nauk. T. Słaby, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2009.
  • Menadżerowie a kryzys gospodarki światowej, http://www. egospodarka.pl/37715,Menadzerowie-a-kryzys-gospodarki-swiatowej,1,39,1.html (10.02.2011).
  • A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer, Kraków 2006.
  • I. Toman, Jak budować Multi Level Marketing, Internet Busines Partner Sp. z o.o., Legnica 2010.
  • D.H. Master, Zarządzanie firma usług profesjonalnych, Helion, Gliwice 2006.
  • J. Moczydłowska, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa 2008.
  • H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
  • M. Baskin, M. Earls, Brand New Brand Thinking: Brought to Life by 11 Experts who DO, Kogan Page Publishers 2002, s. 12.
  • K. Wojtaszczyk, Od marki do marki pracodawcy z wyboru, "E-mentor" 2009, nr 1.
  • L.A. Berger, D.R. Berger, The Talent Management Handbook: Creating Organizational Excellence by Identifying, Developing, and Promoting Your Best People, McGraw-Hill Professional, New York 2003, s. 258.
  • R. Zemke, C. Raines, B. Filipczak, Generations at Work: Managing Clash of Veterans, Boomesr, Xers and Nexters In Your Workplace, AMACOM Div American
  • G. Becker, Human Capital in theoretical and empirical analysis, with special reference to education, New York 1975, s. 62.
  • P. Drucker, Społeczeństwo prokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • M. Gawrychowski, Firmy szkoleniowe zarobią w 2009 roku o 30 proc. mniej, Gazeta Prawna.pl, 14 grudnia 2009, r. http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/378632,firmy_szkoleniowe_ zarobia_w_2009_roku_o_30_proc_mniej.html (8.10.2010).
  • A. Dąbrowska, Rozwój rynku usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.
  • Profesje z przyszłością, Informacja prasowa portalu rynekpracy.pl, http://www.rynek pracy.pl/pliki/dla_prasy/4.pdf (4.02.2009).
  • M. Rabij, Najbardziej poszukiwane zawody najbliższej przyszłości, Newsweek.pl (26.01.2010).
  • Kształcenie się w czasach kryzysu, http://kadry.nf.pl/Artykul/10869/Ksztalcenie-sie-w- -czasie-kryzysu/kapital-ludzki-rozwoj-kadr-rynek-szkolen-szkolenie-zespolu/ (20.09.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244209

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.