PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 46 | 61--68
Tytuł artykułu

Jaka jest faktyczna wartość wysokiej pozycji w rankingach reputacji przedsiębiorstw?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
What is the Real Value of High Position in Corporate Reputational Rankings?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Aby skutecznie zarządzać reputacją przedsiębiorstwa należy dokładnie zrozumieć istotę rankingów reputacji, tego jakie elementy biorą one pod uwagę, kto dokonuje oceny, jakie przedsiębiorstwa poddawane są ocenie, jakim uznaniem cieszy się dany ranking oraz jaki zasięg ma medium publikujące ranking. Dopiero mając te informacje możemy zastanawiać się czy określona pozycja w rankingu reputacji stanowi powód do zadowolenia czy może jest sygnałem, że przedsiębiorstwo nie ma się najlepiej. Celem opracowania jest próba stwierdzenia czy znajomość przedsiębiorstwa przekłada się na wyższą pozycję w rankingach reputacji i czy, aby rzeczywiście wyższa pozycja w rankingach reputacji oznacza lepszą percepcję przedsiębiorstwa? (abstrakt oryginalny)
EN
In order to successfully manager corporate reputation managers should well understand the nature of corporate reputation rankings. They should know what elements of reputation are taken into account, what companies are assessed, how respected is the medium that prepares the ranking and what coverage it has. Only having these information managers can judge whether a given position in a ranking is a success or should make them feel concerned. The aim of this paper is to assess whether the higher familiarity directly translates into higher position in corporate reputation rankings and whether higher position in ranking means better perception.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bass F.M., Leone R.P., Temporal aggregation of data interval bias, and empirical estimation of bimonthly relations from annual data, "Management Science", 1983, vol. 29.
  • Bromley D., "Reputation, Image and Impression Management", John Wiley and Sons, 1993, New York.
  • Brooks M.E., Highhouse S., Russel S., Mohr D., Familiarity, ambivalence, and firm reputation: is corporate reputation a double-edged sword?, "Journal of Applied Psychology", 2003, vol. 88, no. 5.
  • Brooks M.E., Highouse S., Familiarity breeds ambivalence, "Corporate Reputation Review", 2006, vol. 9, no. 2.
  • Cable D.M., Turban D.B., Establishing the dimensions, sources, and value of Job seekers' employer knowledge during recruitment, "Research in Personnel and Human Resources Management", 2001, vol. 20.
  • Dowling R., Managing your corporate images, "Industrial Marketing Management", 1986, vol. 15.
  • Fombrun, C., Shanley M., What's In name? Reputation building and corporate strategy, "Academy of Management Journal", 1990, vol. 33.
  • Gardberg N.A., Fombrun C., For better or worse - The most visible American corporate reputations, "Corporate Reputation Review", 2002, vol. 4.
  • Highhouse S., Zickar M., Thorsteinson T., Stierwalt S., Slaughter J., Assessing company employment image: an example in the fast food industry, "Personnel Psychology", 1999, vol. 52.
  • Huang W., Schrank H., Dubinsky A.J., Effect of Brand name on consumer, "Journal of Consumer Behaviour", 2004, vol. 4.
  • Langlois J.H., Roggman L.A., Musselman L., What is average and what is not average about attractive faces, "Psychological Science", 1994, vol. 5.
  • Monin B., The warm glow heuristic: When liking leads to familiarity, "Journal of Personality and Social Psychology", 2003, vol. 85.
  • Schwarz N., Metagognitive experiences In consumer judgment and decision making, "Journal of Consumer Psychology", 2004, vol. 14.
  • Titchner E.B., "Textbook of Psychology", Macmilan, 1910, NY.
  • Turban D.B., Organizational attractiveness as an employer on college campuses: an examination of the applicant population, "Journal of Vocational Behavior", 2001, vol. 58.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244493

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.