PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 68 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2 | 639--646
Tytuł artykułu

Informatyczne wspomaganie zarządzania wiedzą w obszarze potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
It Support for Knowledge Management in the Innovation Potential of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie wiedzą jest definiowane jako ogół działań mających na celu identyfikację, gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie jawnej i ukrytej wiedzy kadry w celu podniesienia sprawności i efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa1. Problematyka zarządzania wiedzą jest postrzegana jako istotny element budowania przewagi konkurencyjnej i współcześnie dotyczy wszystkich kluczowych obszarów działalności przedsiębiorstwa.(tekst z oryginału)
EN
Knowledge management is defined as all activities aimed at identifying, gathering, processing and sharing of explicit and implicit knowledge of staff in order to improve efficiency and effectiveness of the company In the process of building an informed knowledge of the capacity of firms increasing importance of beginning to play a dedicated information systems. The aim of this paper is to present web-based platform supporting innovation audit knowledge management. This solution (based on the original system) is a tool to assist research developed by employees of the Department of Innovation Efficiency and Economics Department of Management Services, University of Szczecin(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Błasiak W.: Innowacyjność jako warunek rozwoju regionu i układów lokalnych.Formy i instrumenty innowacyjności w rozwoju regionalnym i lokalnym, Instytut Studiów i Projektów Rozwoju, Będzin 2005.
  • Drucker P.: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Warszawa 1992.
  • Harvard Business Review: Zarządzania Wiedzą, OnePress, Warszawa 2006.
  • Jabłoński A., Jabłoński M.: Audyt innowacyjności jako narzędzie oceny realizowanych działań innowacyjnych, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2005,INFOR, nr 3.
  • Janasz W., Kozioł K.: Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw,PWE, Warszawa 2007.
  • Jemielniak D., Koźmiński A.: Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Kanerva M., Hollanders H., Arundel A.: Can We Measure and Compare Innovation in Services, MERIT - Maastricht Economic Research Institute on Innovation and Technology, Mastricht 2006.
  • Nowakowska A. (red.): Zdolności innowacyjne polskich regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
  • Niedzielski P., Downar W., Skweres-Kuchta M.: Audyt innowacyjności, Raport z badań pilotażowych, Szczecin 2010.
  • Niedzielski P.: Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach usługowych, w: B. Filipiak i A. Panasiuk (red.): Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie,PWN, Warszawa 2008.
  • Norek T.: Benchmarking innowacyjności przedsiębiorstw w regionie zachodniopomorski,IV Ogólnopolska Konferencja "Przedsiębiorczość, Innowacyjność, Foresight.Aspekty Ekonomiczne, Społeczne i Ekologiczne", Politechnika Rzeszowska, 9-10 wrzśnia 2010.
  • Pangis-Kania S., Piech K. (red.): Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym: nowe teorie, rola funduszy unijnych i klastrów, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2008.
  • Prahalad C.K., Krishnan M.S.: Nowa era innowacji, Wydawnictwo Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
  • Vahs D., Burmester R.: Innovationsmanagement, Von der Produktidee zur erfolgreichen Vermarktung, Schäffer-Poeschel, Stuttgart 2003.
  • Żołnierski A.: Potencjał innowacyjny polskich małych i średniej wielkości przedsiębiorstw,PARP, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244559

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.