PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | 15 | 21--31
Tytuł artykułu

Methodological Problems of Immigration Research

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Problemy metodologiczne w badaniu zjawiska migracji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the paper authors use the definitions of migration and migrants in Eurostat statistics, thus immigration is understood as an action by which a person establishes his or her usual residence in the territory of the country for a period that is, or is expected to be, of at least twelve months, having previously been usually resident in another country and immigrant is a person undertaking an immigration, independent on nationality. Another important issue are legal as-pects of researching migrants.(fragment of text)
Celem artykułu było przedstawienie metodologicznych problemów badania migracji na przykładzie badania młodych imigrantów, przeprowadzonego na potrzeby projektu Pathways to Work. Charakter migracji, często nielegalny, sprawia, że jest to szczególnie trudna grupa do badań. Znalezienie próby badawczej jest trudniejsze niż w przeciętnych przypadkach. Autorzy proponują metodę doboru próby określoną jako "semiquota sampling", polegającą na możliwie bliskim odtworzeniu struktury badanej populacji. Preferowane przez autorów metody badawcze to ankiety i grupy fokusowe. Najbardziej pożądany byłby kontakt bezpośredni, jednak przy dobrej kontroli próby możliwa jest również ankieta on-line. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
15
Strony
21--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Eurostat Yearbook 2009, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_SDDS/en/migr_ flow_esms.htm (20.05.2011).
  • Finer C.J. (ed.), Migration, immigration and social policy, Blackwell Publishing 2006.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
  • Kotler Ph., Keller K.L., Marketing Management, Twelfth Edition, Pearson Prentice Hall 2006, p. 104.
  • Lindsay L.B., Teachman J., Zhongren J., Unintended consequences of immigration reform: Discrimination and Hispanic employment, Demography 32. 4, Nov. 1995.
  • Mazurek Łopacińska K. (ed.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Pathways to Work Project Research Report: P. Niedzielski, L. Gracz, K. Łobacz, Train-ing Needs of Young Immigrants within European Countries, Szczecin-Belfast-Dublin-Santander-Avellino 2010.
  • REGULATION (EC) No 862/2007 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 11 July 2007 on Community statistics on migration and international protection and repealing Council Regulation (EEC) No 311/76 on the compilation of statistics on foreign workers, Official Journal of the European Un-ion, L 199, 31.7.2007
  • T. Proctor, Essentials of marketing research, Fourth Edition, Prentice Hall, 2005. Shaughnessy J.J., Zechmeister E.B., Zechmeister J.S., Metody badawcze w psychologii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • Stodolska M., Yi J., Impacts of immigration on ethnic identity and leisure behavior of adolescent immigrants from Korea, Mexico and Poland, "Journal of Leisure Re-search", First Quarter 2003; 35, 1, pp. 57-58.
  • Zimmermann F.K. (ed.), European migration. What do we know?, Oxford University Press, Oxford 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244587

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.