PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 75 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego | 103--114
Tytuł artykułu

Budowanie przewagi konkurencyjnej regionu turystycznego przez tworzenie markowych produktów turystycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Building a Competitive Advantage of a Tourist Region Through Creation of Branded Tourist Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie silnej konkurencji na rynku turystycznym kreowanie markowych produktów turystycznych także w odniesieniu do obszarów jest coraz częściej spotykane. Jednostki terytorialne budują markę poprzez szereg specyficznych dla niej elementów. Artykuł ma na celu próbę scharakteryzowania konkretnego obszaru turystycznego w kontekście jego unikalności w świetle kreowanej marki. (abstrakt oryginalny)
EN
Creating of branded tourist's products in the highly competitive on tourism market, with regard to the areas is becoming more common. Territorial units build brands through specific elements. The paper aims to attempt to characterize a particular tourism area in the context of its uniqueness on the background of created brand.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Z. Kruczek, P. Zmyślony, Regiony turystyczne, Proksenia, Kraków 2010, s. 10.
  • Strategie rozwoju turystyki w regionie, red. B. Meyer, D. Milewski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 11.
  • A. Kornak, A. Rapacz, Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001, s. 45.
  • A. Kornak, A. Rapacz, Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001, s. 35.
  • B. Meyer, Turystyka jako ekonomiczny czynnik kształtowania przestrzeni, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 176.
  • J. Penc, Encyklopedia zarządzania. Podstawowe kategorie i terminy, WyŜsza Szkoła Studiów Międzynarodowych w Łodzi, Łódź 2008, s. 310.
  • Gospodarka turystyczna w regionie. Wybrane zagadnienia jej funkcjonowania, red. A. Rapacz, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Jelenia Góra 2007, s. 253.
  • E. Lipian-Zontek, I. Szewczyk, Z. Zontek, Konkurencja przedsiębiorstw turystycznych czynnikiem rozwoju regionów turystycznych, w: Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne, red. A. Panasiuk, Zeszyty Naukowe nr 591, Ekonomiczne Problemy Usług nr 53, Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 170.
  • J. Majewski, Strategia rozwoju marki turystyki wiejskiej, w: Turystyka wiejska w perspektywie europejskiej, Krajowe Centrum Doradztwa Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Oddział w Krakowie, Kraków 2000.
  • A. Oleksiuk, Marketing usług turystycznych, Difin, Warszawa 2009, s. 130.
  • 23 Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 75.
  • A. Rapacz, Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady działania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1994, s. 66.
  • J.C. Holloway, C. Robinson, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa 1997, s. 114.
  • Marka turystyczna. Założenia metodyczne, w: Markowe produkty turystyczne, red. A. Panasiuk, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin-Niechorze 2004, s. 119.
  • J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001, s. 16.
  • M. Korczyńska, Marka miasta, "Marketing i Rynek" 2006, nr 12, s. 3.
  • Ph. Kotler, D.H. Haider, I. Rein, Marketing places - attracting investment, industry and tourism to cities, states and nations, The Free Press, New York 1993, s. 97, za: M. Zdon-Korzeniowska, Jak kształtować regionalne produkty turystyczne. Teoria i praktyka, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009, s. 74.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244611

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.