PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 98 Przedsiębiorczość szansą rozwoju regionu. T. 2, Kształtowanie przedsiębiorczości | 11--22
Tytuł artykułu

Wiedza jako czynnik determinujący rozwój kompetencji w organizacjach procesowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Knowledge as a Factor in Determining the Development of Competence in Organization Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze przedmiotu obecne czasy określono jako erę wiedzy i informacji, tym samym podkreślając rolę wiedzy jako czynnika determinującego rozwój organizacji. Dbałość o rozwój zasobów ludzkich, między innymi przez stymulowanie rozwoju ich kompetencji, powinno być zatem uznane za priorytet. Przyjęcie, że informacje i wiedza są podstawowymi zasobami, które jednocześnie są najistotniejszymi potencjałami w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, wymaga nowego spojrzenia na procesy realizowane w ramach organizacji. Istotne jest nie tylko to, w jaki sposób one przebiegają, ale również z jaką siłą wiedza generowana i przekazywana w trakcie ich przebiegu wpływa na rozwój kompetencji członków zespołów procesowych. (tekst z oryginału)
EN
The purpose of this article is to identify the force in which knowledge is generated at certain stages of designing as well as in the implementation of the process. It is this process that determines the development of the competence of individuals engaged in the performance of the activities related to it. The purpose of this study is to determine the extent to which knowledge comes at different stages. Then the author tries to define the concept of competence as specified components that make up this phenomenon. Then a further attempt is made at the general characteristics of the organization process, particularly in the aspects of management knowledge and the creation of employee attitudes. Next, based on the results of research, the author explains the sampling, taking into account the organization's size and structure. Finally indicated that stage of the design and implementation of a process determines the development of most of staff. The article ends with proposals. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Grün A., Ludzi prowadzić - budzić życie, Verbinum, Wydawnictwo Księży Werbistów, Warszawa 2001.
  • Katzenbach J.R., Smith D.K., Why Teams Matter, "The McKinsey Quarterly" 1992.
  • Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Łobejko S., Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
  • Reforma systemu edukacji, materiały, MEN, Warszawa 1998.
  • Robbins S.P., Judge T.A., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012.
  • Sarvary M., Knowledge Management and Competition in the Consulting Industry, "California Management Review" 1999, No. 12.
  • Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Wiatrowski Z., Edukacja ogólnotechniczna i informatyczna w warunkach cywilizacyjnych pierwszego dwudziestolecia XX wieku, w: Edukacja techniczna i informatyczna. Poglądy, wyzwania i możliwości, red. M. Kajdasz-Aouil, A. Michalski, Bydgoszcz 2003.
  • Whiddett S., Hollyforde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.