PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 10 | 25--31
Tytuł artykułu

Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
Gamification and Games, their Potential for Application in Marketing Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest przedstawienie, na czym polega jeden z najnowszych trendów marketingowych zwany grywalizacją, a także analiza gier stosowanych w grywalizujących systemach pod względem ich struktury i mechanizmów działania, z uwzględnieniem wpływu, jaki wywierają gry na psychikę i zachowanie graczy. Zwrócono również uwagę na przeniesienie grywalizacji i gier na grunt działań marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of work is to present the functioning of one of the latest marketing trends known as gamification, the analysis of games used in gamification systems in terms of their structure and mechanisms, with attention to influence on the psychology and behaviour of the players. Attention was given also to the transferring gamification and games to the area of marketing activities. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Lotnictwa, Warszawa
Bibliografia
  • G. Zichermann, C. Cunningham, Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Helion 2012, s. 11.
  • W. Świeczak, Inbound Marketing jako forma marketingu internetowego, MINIB. Marketing instytucji naukowych i badawczych, Warszawa 2012, s. 192-193.
  • www.poligamia.net (Czym jest gamifikacja i skąd ten szum dookoła niej?).
  • P. Tkaczyk, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Helion 2012, s. 149-150.
  • J. Gandziarowska-Ziołecka, J. Średnicka, W poszukiwaniu stanu flow, Raport Game Industry Trends 2012, Nowy Marketing 2012, s. 66.
  • J. Matulewicz, Marketing instytucji badawczych i naukowych - celowość i sposoby działania, MINIB. Marketing instytucji naukowych i badawczych, Warszawa 2010, s. 52-53.
  • A. Olejniczak, Reklama - psychologiczne aspekty wpływu marketingowych sztuczek, MINIB. Marketing instytucji naukowych i badawczych, Warszawa 2012, s. 207.
  • J. Jankowski, Rozwój advergames i gier w marketingu, Raport Game Industry Trends 2012, Nowy Marketing 2012, s. 45.
  • S. Starzyński, Gryfikacia, modny trend używany przez marketerów, Raport Game Industry Trends 2012, Nowy Marketing 2012, s. 46-47.
  • M. Niewęgłowski, Gamification: na zdrowie dla społeczeństwa i lepszej pracy, Raport Game Industry Trends 2012, Nowy Marketing 2012, s. 68-69.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171244665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.