PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 37 | 787--799
Tytuł artykułu

Zwiększanie poziomu wpływów jako podstawa kreowania wartości przedsiębiorstwa górniczego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effects of Increasing of Revenues as the Basis for Creation of Mining Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy zaprezentowano wyniki obserwacji, analiz i przemyśleń autora, służących przedstawieniu, a następnie potwierdzeniu podstawowego znaczenia wpływów generowanych przez przedsiębiorstwo górnicze w segmencie odbiorców indywidualnych dla procesu kreowania jego wartości. Wskazano tym samym na kompatybilność wartości dodanej dla przedsiębiorstwa z wartością dodaną dla klienta. Wykorzystując ideę marketingu relacyjnego, w celu lepszej penetracji tego rynku, w procesie analitycznym wskazano na kierunki i sposoby prac dotyczących odpowiedniej analizy segmentu odbiorców indywidualnych w Polsce. Następnie, w miejscach lokalizacji zwiększonego poziomu popytu, określono propozycję budowy nowego systemu dystrybucji i cenowania węgla kamiennego, opartego na dystrybucji własnej lub z wykorzystaniem systemu franczyzowego, wskazując równolegle na atuty tego rozwiązania. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents results of observation, analysis and reflection for the submission and then confirmed the fundamental importance of revenue generated by the mining company in the segment of individual customers for the process of creating its value. Thus indicated the compatibility of the added value for the company with added value for the customer. Using the concept of relational marketing, in order to better penetrate this market, in the analysis process first pointed out the directions and ways to work on an adequate analysis of individual segment of consumers in Poland. Then, at the locations of the increased level of demand, defined proposal to build a new distribution and pricing system for hard coal, based on the distribution of its own, or through the franchise system, pointing parallel to the strengths of this solution. (original abstract)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Black A., Wright Ph., Bachman J. E., Davies J.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek, Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2000.
  • Szymura-Tyc M.: Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 2006.
  • Gronroos F.: Idea of relationship marketing. Strategic Management. Concepts and applications, European Journal of Operational Research, nr 26, Nowy Jork 1984.
  • www.nettg.pl.
  • www.stat.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245089

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.