PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 3 | 77--86
Tytuł artykułu

Students Towards Enterprise (Results of a Survey of Attitudes and Opinions of University Students in Poland, the Czech Republic and Slovakia)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The author presents a survey of universities of economics in Poland, the Czech Republic, and Slovakia. It notes that the aim of the survey is to identify and to compare the attitudes of young people and their opinions about the attitude towards business and management in each of the named countries, readiness to start one's own business, and business conditions in the three countries. Other objectives of the survey are to self-diagnose selected personality features that are essential for starting one's own business, and to know the degree to which the respondents' universities prepare them to do business. On the basis of the survey, the author draws conclusions referring mainly to university education and to shaping the conditions for the growth of enterprise. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
77--86
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Barnisova J. and kol.: Postoje a nazory studentu on vybrane aspekty podnikani. Interni studentska studie. EKF, Ostrava 2003.
  • Kraśnicka T.: Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej (The Concept of Economic and Social Entrepreneurship Development). AE, Katowice 2002.
  • Kwiatkowski S.: Przedsiębiorczość intelektualna (Intellectual Entrepreneurship). Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw 2000.
  • Mikolas Z. and kol.: Podnikani and synergie. Repronis, Ostrava 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245263

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.