Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Czas kryzysu stawia przed menedżerami nowe wyzwania, a równocześnie odsłania błędy zarządzających. Za najpoważniejszy błąd w pierwszej fazie kryzysu uważa się nadmierną pewność siebie i wybujały optymizm. Zwalnianie pracowników oraz kierowane do dostawców żądania niższych cen - to typowe błędy drugiej fazy kryzysu. Gdy wreszcie kryzys się kończy i nadchodzi ożywienie, wówczas menedżerowie zakładają, że wzrost sprzedaży będzie szybszy niż wzrost zaplanowanych przez nich wydatków, przez co narażają swoje przedsiębiorstwo na kolejne niebezpieczeństwo. (abstrakt oryginalny)
The period of the crisis places new challenges, and exposes managers' mistakes. Manager blunder but we regard the exuberant optimism and self-confidence as salient errors at the beginning of the crisis. Exempting workers and extorting suppliers to cut down prices - there are typical errors which appear at the second crisis phase. When the crisis ends and liveliness comes, managers think that the sale will raise more quicker compared with their company's expenses, so the new threats loom and menace their firms. (original abstract)
Twórcy
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
- Jak przetrwać bez przeszkód dekoniunkturę, "Zarządzanie na Świecie" nr 9/2001, s. 12.
- Przyczyny i skutki kryzysu finansowego, "Zarządzanie na Świecie" nr 6/2008, s. 9.
- R. Charan, G. Colvin, Managing for the Slowdown, "Fortune" nr 3/2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245385