PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 | 22--26
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metody refleksji strategicznej w procesie kształtowania relacji pomiędzy interesariuszami przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania metody refleksji strategicznej do kompleksowej oceny relacji występującej pomiędzy wyróżnionymi grupami interesariuszy. Relacje rozpatrywano jako wzajemne oddziaływanie interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych, rozważając możliwość realizacji oczekiwań interesariuszy wewnętrznych przez potencjał interesariuszy zewnętrznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to evidence the capabilities of strategic reflexion method, for complex evaluation of relations between the groups of stakeholders. The relations were examined as mutual influence of external and internal stakeholders (tab. 1), taking into consideration the opportunities to meet expectations of internal stakeholders with strengths of external stakeholders. In tab. 2 there is collated the fragment of analysis made for enterprise conducting business activities on electro-technical market in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
22--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • G. LESZCZYŃSKI, M. ZIELIŃSKI, Obszary zastosowań i kierunki badań marketingowych w marketingu business-to-business, "Marketing i Rynek" nr 1/2008.
  • M. HOLMLUND, T. STRANDYIK, Perception Configurations in Business Relationships, "Management Decision" 1999, vol. 37, no. 9.
  • A. PAYNE, Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 51-62.
  • J. OTTO, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001, s. 50-57, 60-69.
  • 4Z. MARTYNIAK, Metoda refleksji strategicznej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 4-6/1990.
  • Z. MARTYNIAK, Organizacja i zarządzanie, 15 efektywnych metod, Antykwa, Kraków-Kluczbork 1997, s. 161-170.
  • M. RAWSKI, Efekty synergii w metodzie refleksji strategicznej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 7/2002.
  • Z. MARTYNIAK, Organizacja i zarządzanie. 60 problemów teorii i praktyki, Antykwa, Kraków-Kluczbork 1996, s. 35-37.
  • K. OBŁÓJ, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001, s. 192-203.
  • P. HADRIAN, M. RAWSKI, Własności różnych technik metody refleksji strategicznej - analiza porównawcza, "Przegląd Organizacji" nr 2/2008.
  • S. KACZMARCZYK, Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002, s. 91.
  • M. RAWSKI, Technika konfrontowania silnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami w analizie SWOT, "Przegląd Organizacji" nr 3/2002.
  • M. NOWAK, Controling działalności marketingowej, PWE, Warszawa 2007, s. 19.
  • T. GOŁĘBIOWSKI, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001, s. 105.
  • J. OTTO, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001, s. 46, 50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.