PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 1 | 44--59
Tytuł artykułu

Prasa i Internet - drogi rozwoju i perspektywy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest analiza relacji między prasą i Internetem. W ciągu ostatnich lat możemy obserwować pogarszającą się sytuację prasy na całym świecie. W tym samym czasie Internet staje się medium coraz powszechniejszym - zarówno dla użytkowników jak i dla reklamodawców. Relacje między prasa a Internetem są skomplikowane i wielopłaszczyznowe. Z jednej strony Internet, a właściwie wydawcy Internetowi pasożytują na prasie, wykorzystując na granicy prawa publikacje prasowe w Internecie. Z drugiej strony użytkownicy Internetu, przyzwyczajeni do bezpłatnych treści, nie są gotowi do płacenia za czytanie informacji w Internecie. A przecież ktoś za wytworzenie treści musi zapłacić. I wygląda na to, że płacą wydawcy prasy, Internet prezentuje, a użytkownik jest zadowolony. Publikacja przedstawia kilka strategii, które mogą wykorzystać wydawcy prasowi, aby obronić swoją pozycję na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
This work analyzes the relationships between Internet and press. The last few years have witnessed the worsening position of the press in the world market. In the same time, Internet becomes increasingly more popular among both the users and the advertisers. The relationships between Internet and press are rather complex and manifold; on the one hand, Internet uses materials collected and prepared by media; on the other hand, the internet users, accustomed to free access to information, are not ready to pay for information. Someone however must cover the costs. It seems, at present, that press pays for information and Interent presents it to a satisfied user. This work presents a number of strategies which can help press strengthen its position on the market. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
44--59
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Alterman E., Out of Print, "The New Yorker" 31.03.2008; www.newyorker.com/reporting/2008/03/31/080331fa_fact_alterman.
  • Bendyk E., Wielka Brytania: Internet wygrywa z telewizją, "Polityka", http://bendyk.blog.polityka.pl., 2009
  • Bendyk E., Francja, zielona księga prasy, http://bendyk.blog.polityka.pl/?p=574, 2009
  • Bohuszewicz T., Murdoch na wojnie z Internetem, "Rzeczpospolita" 10.10.2009; http://www.rp.pl/artykul/375585.html.
  • Chudziński M., Internet wyprzedził prasę tradycyjną, "Dziennik Internatów", http://di.com.pl/news/16208,0,Internet_wyprzedzil_prase_tradycyjna.html.
  • Harden B., Japan's Papers, Doomed but Going Strong, "The Washington Post" 25.10.2008, http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/10/24/AR2008102403590.html.
  • Jursz H., Unikalne treści, czyli żegnajcie wyszukiwarki?; http://draftcloud.jursz.pl/2009/11/17/unikalne-tresci-czyli-zegnajcie-wyszukiwarki/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171245489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.